لاوروف: غرب با اهداف ضد روسی به آسیای مرکزی فشار وارد می‌کند

تهران - ایرنا - سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت که غرب بر کشورهای آسیای مرکزی فشار آورده و آنها را ملزم به پیوستن به تحریم ها علیه مسکو می‌کند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از رسانه های آسیای مرکزی، لاوروف در یک نشست خبری تصریح کرد: اتحادیه اروپا، ایالات متحده و ژاپن از کشورهای آسیای مرکزی می خواهند که از همکاری با مسکو خودداری کنند، زیرا به نظر آنها "روسیه در جنگ با غرب شکست خواهد خورد" و پیشنهاد می کنند که از همکاری با مسکو خودداری کنند.

این دیپلمات روس گفت: «علاوه بر چنین تأثیرات لفظی، فشار جدی نیز وجود دارد و آسیای مرکزی را تهدید به خارج کردن بازارها و سرمایه‌گذاری‌های خود در این کشورها می کنند تا انها جرات نکنند روسیه را در دور زدن تحریم‌ها کمک کنند.

لاوروف خاطرنشان کرد که دولت های کشورهای آسیای مرکزی نیز مجبور هستند چنین تهدیدهایی را در نظر بگیرند.

وی در عین حال تصریح کرد: «ما اصرار نداریم که همه فعالان اقتصادی در هر یک از کشورهای دوست صبح به جایگاه‌ها بیایند و بگویند: ما مخالف تحریم‌های ضد روسیه هستیم».

وزیر خارجه روسیه به این واقعیت اشاره کرد که طرف روسی همراه با شرکا خود در آسیای مرکزی دوستانه و با موفقیت کار کرده و مکانیسم های جدید و ابزارهای همکاری جدید را پیدا می کند تا از طرف غرب بر آنها مشکلی ایجاد نشود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha