۱ بهمن ۱۴۰۱، ۲:۰۹
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85004615
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

زلنسکی: باید برای دریافت تانک‌های مدرن مبارزه کنیم

تهران- ایرنا- ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در واکنش به امتناع آلمان از ارسال تانک‌های لئوپارد به کی‌یف گفت که کشورش همچنان برای دریافت تسلیحات زرهی سنگین مبارزه خواهد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، آمریکا و متحدانش جمعه در نشستی در پایگاه هوایی رامشتاین آلمان نتوانستند برلین را برای ارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین متقاعد کنند.

برلین همچنین به متحدانی که تانک‌های لئوپارد ساخت آلمان را در اختیار دارند، اجازه نداد این تانک‌ها را به اوکراین بدهند.

زلنسکی جمعه شب در پیامی ویدیویی گفت که نشست رامشتاین عزم اوکراین را قوی‌تر می‌کند و یقین دارد متحدان اوکراین تا جایی که ممکن باشد از کی‌یف حمایت خواهند کرد.

وی افزود: ما همچنان باید برای دریافت تانک‌های مدرن مبارزه کنیم. اما هر روزی که سپری می‌شود، آشکارتر می‌شود که راه دیگری جز تصمیم‌گیری درباره [ارسال] تانک وجود ندارد.

به گزارش رسانه‌ها، آلمان شرط کرده است در صورتی که آمریکا تانک‌های خود را به اوکراین بفرستد برلین نیز تانک‌های لئوپارد به کی‌یف خواهد داد.

بوریس پیستوریوس وزیر دفاع جدید آلمان گفت اگر اجماعی میان متحدان ایجاد شود، برلین آماده است که بسرعت تانک‌های خود را به اوکراین بفرستد.

در نشست گروه تماس دفاعی اوکراین که روز جمعه در پایگاه هوایی رامشتاین آلمان برگزار شد، وزیران دفاع و فرماندهان نظامی حدود ۵۰ کشور شرکت کردند.

آمریکا پیش از آغاز نشست رامشتاین اعلام کرد که یک بسته جدید ۲.۵ میلیارد دلاری از کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین خواهد داد که شامل نفربرهای زرهی استرایکر و خودروهای جنگی برادلی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha