شکست غرب در رامشتاین/برلین با ارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین موافقت نکرد

تهران- ایرنا- تلاش آمریکا و متحدانش برای متقاعد کردن آلمان به منظور موافقت با ارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین شکست خورد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، گفت‌وگوهای رهبران نظامی آمریکا و متحدانش در پایگاه هوایی رامشتاین آلمان برای جلب موافقت برلین در زمینه ارسال این تانک‌ها بدون دستیابی به توافقی در این زمینه پایان یافت.

دریافت تانک از جمله تانک‌های لئوپارد یکی از خواسته‌های اصلی اوکراین برای ادامه جنگ با روسیه است. اما آلمان تاکید کرده است در صورتی که آمریکا تانک‌های آبرامز خود را به اوکراین بفرستد برلین نیز آماده اتخاذ تصمیمی مشابه خواهد بود.

برلین همچنین تاکید کرده است که در صورت اجرای این شرط، به آن دسته از متحدانی که تانک‌های لئوپارد ساخت آلمان را در اختیار دارند، اجازه خواهد داد تا این خودروهای نظامی را به کی‌یف ارسال کنند.

اولاف شولتس صدراعظم آلمان تاکید کرد که کشورها فقط همسو با متحدانش حرکت خواهند کرد.

وی گفت: دلایل خوبی برای ارسال تانک به اوکراین وجود دارد. همچنین دلایل محکمی نیز برای مخالفت با ارسال این تانک‌ها وجود دارد.

وی افزود: در رابطه با جنگی که تقریبا حدود یک سال است ادامه دارد، باید همه دیدگاه‌های مخالف و موافق به دقت بررسی شوند.

شولتس یادآور است که آلمان تانک‌ها را آماده خواهد کرد تا اگر متحدانش برای ارسال تانک‌های خود موافقت کردند، برلین نیز اقدام مشابهی انجام بدهد.

آمریکا پیش از آغاز نشست رامشتاین اعلام کرد که یک بسته جدید ۲.۵ میلیارد دلاری از کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین خواهد داد که شامل نفربرهای زرهی استرایکر و خودروهای جنگی برادلی است.

در نشست گروه تماس دفاعی اوکراین که روز جمعه در پایگاه هوایی رامشتاین آلمان برگزار شد، وزیران دفاع و فرماندهان نظامی حدود ۵۰ کشور شرکت کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha