حدود ۷۵ هزار فلسطینی در مسجدالاقصی نماز جمعه برگزار کردند

تهران - ایرنا - حدود ۷۵ هزار فلسطینی به رغم محدودیت های اعمال شده توسط پلیس رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی نماز جمعه اقامه کردند.

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، ده‌ها هزار فلسطینی امروز(جمعه)با پشت سر گذاشتن محدودهایت‌های اعمال شده از سوی رژیم صهیونیستی و به رغم شرایط نامساعد جوی نماز جمعه را در مسجد الاقصی به جا آوردند.

این مرکز اطلاع‌رسانی به نقل از سازمان اوقاف بیت المقدس اضافه کرد: ۷۵ هزار فلسطینی ساکن کرانه باختری و قدس و سرزمین‌های اشغالی ۴۸ (سرزمین‌های فلسطینی اشغال شده در سال ۱۹۴۸) در میان تدابیر شدید امنیتی ارتش رژیم صهیونیستی خود را به مسجدالاقصی رساندند و نماز جمعه را در شکوهی هر چه تمامتر در این مکان مقدس برگزار کردند.

نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیستی با استقرار در جای جای شهر مقدس به ویژه بخش قدیمی این شهر و دروازه‌های مسجدالاقصی تعدادی از خودروهای فلسطینی را متوقف کرده و مدارک شناسایی فلسطینیان را بازرسی کردند.

شیخ «یوسف ابوسنینه» خطیب مسجد الاقصی در جریان ایراد خطبه‌های نماز جمعه گفت که مسجد الاقصی آماج تجاوزات وحشیانه اشغالگران صهیونیست قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه امت‌های عربی و اسلامی همانند دژی مستحکم از قبله نخست مسلمانان دفاع خواهند کرد،خواستار تضمین حقوق حقه اسرای فلسطینی و تحویل جنازه‌های شهیدان فلسطینی به خانواده‌هایشان شد.

حدود ۷۵ هزار فلسطینی در مسجدالاقصی نماز جمعه برگزار کردند

در این پیوند، علامه سید علی فضل الله خطیب جمعه مسجد امام حسن (ع) و حسین (ع) در محله حریک شهر بیروت، پایداری ملت فلسطین و مقاومت سلحشورانه فلسطینی‌ها و آمادگی آنان برای ایثار و رشادت آفرینی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی را ستود و خواستار حمایت از ملت فلسطین و توانمندسازی آنان جهت مقابله با ادامه تجاوزات دشمن صهیونیستی شد.

وی با اشاره به ادامه درد و رنج و گرفتاری‌های مردم فلسطین در کرانه باختری و شهر قدس از جمله یورش‌های روزمره اشغالگران صهیونیست و افزایش آمار شهدا و مجروحان و یورش به مناطق فلسطینی نشین، خواستار هوشیاری و بیداری و آمادگی هر چه بیشتر برای مقابله با توطئه‌های رژیم صهیونیستی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha