عملیات آمریکا و اروپا علیه جرائم دیجیتال/عوامل یک صرافی رمزارزها بازداشت شدند
لیزا موناکو معاون دادستان کل آمریکا

تهران- ایرنا- آمریکا و اروپا موسس یک صرافی رمزارز و پنج همدستش را به ظن تخلفات مالی از جمله انتقال ۷۰۰ میلیون دلار پول قاچاق بازداشت کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، آناتولی لگکودیموف موسس و مالک صرافی «بیت‌زلاتو» چهارشنبه در میامی آمریکا بازداشت شد.

لگکودیموف ۴۰ ساله یه تبعه روس است که در شهر شنژن چین زندگی می‌کرد. وی روز چهارشنبه در حالی که به دست‌هایش دستبند و به پاهایش زنجیر زده شده بود در دادگاهی در میامی به اتهام پولشویی حاضر شد.

مقام‌های فرانسه نیز اعلام کردند که تیمی تحت هدایت پلیس این کشور پنج همدست لگکودیموف را اسپانیا، پرتغال و قبرس بازداشت کردند. این افراد اتباع اوکراین و روسیه هستند.

«لیزا موناکو» معاون دادستان کل آمریکا گفت: اقدامات امروز این پیام را می‌رساند که از هر جایی چه چین یا اروپا، قوانین ما را نقض کنید یا از یک جزیره در مناطق حاره از نظام مالی ما سوءاستفاده کنید باید در دادگاه‌های ایالات متحده درباره جرائمی که مرتکب شده‌اید، پاسخگو باشید.

مقام‌های قضایی می‌گویند که بازداشت‌شدگان از صرافی بیت‌زلاتو بعنوان محلی برای تجارت مواد مخدر و فروش اطلاعات مالی مسروقه استفاده می‌کردند.

با اعلام دستگیری این افراد، مقام‌های فرانسوی زیرساخت‌های دیجیتال بیت‌زلاتو در فرانسه از جمله سرورهایش را منحل و رمزارزهای آن را که ۱۷ میلیون دلار ارزش دارد، مصادر کردند.

بر اساس اسناد قضایی در آمریکا، صرافی بیت‌زلاتو در هنگ‌کنگ ثبت شده و در چین مستقر است. لگکودیموف نیز سهامدار اصلی آن به شمار می‌آید.

«هیدرا» یک بازار آنلاین غیرقانونی که سال گذشته توسط مقام‌های آمریکا و آلمان تعطیل شد، بزرگ‌ترین شریک بیت‌زلاتو در تراکنش‌های مالی بود.

فعالیت‌های غیرقانونی آنها در فضای «دارک نت» انجام می‌شد. دارک نت به وبسایت‌هایی گفته می‌شود که فقط از طریق نرم‌افزارهای ویژه یا مجوزهای خاص دسترسی به آنها امکان‌پذیر است و به کاربران کمک می‌کند تا ناشناس بمانند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha