بلینکن و پاشینیان درباره ازسرگیری مذاکرات باکو-ایروان گفت‌وگو کردند

تهران- ایرنا- نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان و آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در تماسی تلفنی درباره ازسرگیری مذاکرات دوجانبه میان ایروان و باکو گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، وزارت خارجه آمریکا چهارشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد: بلینکن از تعهد نخست وزیر ارمنستان برای صلح استقبال کرد و دو طرف درباره ازسرگیری گفت‌وگوهای دوجانبه با جمهوری آذربایجان صحبت کردند.

در این بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا گفت که عمیقا از وخامت اوضاع بشردوستانه در ناگورنو-قره‌باغ که ناشی از محاصره کریدور لاچین است، نگران هستیم.

کریدور لاچین که تنها راه ارتباطی ارمنستان با منطقه قره‌باغ است، در ۱۲ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۱ آذر) توسط گروهی از آذربایجانی‌های مدعی حفاظت محیط‌ زیست بسته شد.

باکو در توضیح انسداد این کریدور گفت که هدفش انسداد هیچ جاده‌ای نبوده و خودروهای غیرنظامی امکان عبور و مرور آزادانه را دارند.

ایروان این اقدام را تحریک‌آمیز و با هدف ایجاد فاجعه انسانی در منطقه قره باغ می داند.

پاشینیان در پی بسته شدن کریدور لاچین اعلام کرد که منطقه قره باغ با کمبود مواد غذایی روبرو است و سپس در ۱۴ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۳ آذر) از دادگاه حقوق بشر اروپا خواست که جمهوری آذربایجان را ملزم به رفع انسداد لاچین کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha