۲۸ دی ۱۴۰۱، ۲۲:۵۲
کد خبر: 85003114
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پوتین: قدرت نظامی روسیه، پیروزی در اوکراین را اجتناب ناپذیر می‌کند

تهران-ایرنا- ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که تولیدات مجموعه نظامی-صنعتی قدرتمندانه در حال افزایش است و این امر پیروزی در اوکراین را اجتناب ناپذیر می‌کند.

به گزارش ایرنا از "رویترز"، پوتین در گفتگو با کارگران کارخانه‌ای تولید سیستم‌های دفاع هوایی در سن پترزبورگ گفت که تولید تجهیزات نظامی روسیه در حال افزایش بوده و این افزاش تولید با وجود تقاضای بیشتر به دلیل "عملیات ویژه نظامی" در اوکراین است.

رئیس جمهور روسیه ادامه داد: برای رسیدن به هدف نهایی و پیروزی که اجتناب ناپذیر است، به اتحاد و انسجام مردم روسیه، شجاعت و قهرمانی مبارزان ما و البته کار مجموعه نظامی-صنعتی و کارخانه‌ها نیاز است.

رییس جمهور روسیه تاکید کرد: پیروزی تضمین شده است و من در آن شک ندارم.

پوتین گفت که شرکت‌های تسلیحاتی روسی تقریباً به‌اندازه مجموع جهان و سه برابر بیشتر از آمریکا موشک ضدهوایی تولید کرده‌اند.

این اظهارات پوتین در حالی است که ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو به غربی‌ها هشدار داده است که اگر روسیه در جنگ اوکراین پیروز شود سازمان پیمان آتلانتیک شمالی آسیب‌پذیرتر خواهد شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، استولتنبرگ چهارشنبه شب در سخنانی در اجلاس جهانی اقتصاد در داووس سوئیس گفت: بسیار مهم است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پیروز نشود زیرا این یک تراژدی برای اوکراینی‌های خواهد بود.

وی افزود: اما این [پیروزی روسیه] برای همه ما نیز بسیار خطرناک خواهد بود زیرا این پیام به رهبران اقتدارگرا خواهد رسید که اگر از زور استفاده کرده و قوانین بین‌الملل را نقض کنند به آنچه که می‌خواهند، دست خواهند یافت. این مساله ما را آسیب‌پذیرتر می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha