بهره‌برداری بهینه از چاه‌های مشاع با تشکیل «تعاونی آب بَران» در البرز

کرج - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز بر بهره‌برداری بهینه از چاه‌های آب مشاع تاکید کرد و گفت: با تشکل تعاونی آب بَران می‌توان گامی مثبت برای ایجاد و توسعه گلخانه‌ها برداشت.

به گزارش ایرنا، داود نجفیان روز چهارشنبه در نشست کارگروه مشترک آب منطقه ای و جهاد کشاورزی استان البرز که با موضوع توسعه گلخانه ها در جهاد کشاورزی استان البرز برگزار شد، با بیان اهمیت تأمین آب شرب کلانشهرهای تهران و البرز، بر صرفه جویی در مصرف آب و جلوگیری از فشار به آبخوان ها تأکید کرد.

وی چالش عمده توسعه ی گلخانه ها را کوچک بودن اراضی و بهره برداری مشاعی از چاه های آب عنوان کرد و توصیه کرد: به منظور تسهیل در سرمایه گذاری، مدیریت بهتر منابع آب و بهره‌برداری بهینه از چاه های مشاع، حقابه داران هرچاه مشاع می توانند در قالب تشکل آب بران نسبت به احداث گلخانه اقدام کنند.

عبدالرضا بازدار رییس جهاد کشاورزی استان البرز نیز در این در نشست بر جهت‌دهی تولید به سمت محیط های کنترل شده برای اصلاح الگوی کشت، بهینه سازی مصرف منابع آب، پایداری و تضمین تولید تأکید کرد.

وی توسعه گلخانه ها در استان را سیاست محوری سازمان در راستای اصلاح الگوی کشت و مدیریت بهینه مصرف آب عنوان کرد.

ارسال فهرست اراضی ملی مستعد توسط جهاد کشاورزی به شرکت آب منطقه‌ای استان به منظور بررسی امکان تامین آب برای احداث شهرک های گلخانه ای در اراضی جانمایی شده، اقدام برای دریافت مجوز جابجایی چاه آب ماهدشت، مجوز حفاری چاه آب شهرک گلخانه ای چوپان آباد و استعلام از شرکت آب منطقه ای پیرامون مشخصات جغرافیایی، دبی و میزان اراضی تحت شرب چاه های فرم ۱ و ۵ به تفکیک شهرستان از مهمترین محورهای مباحث طرح شده در کارگروه مشترک آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی استان بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha