۲۸ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۵۴
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85002971
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دماسنج‌های هوشمند برای پائین نگه داشتن مصرف گاز در اروپا

تهران- ایرنا- منابع خبری اعلام کردند، مردم آلمان و سایر کشورهای اروپایی به منظور جلوگیری از افزایش مصرف گاز، از دماسنج های هوشمند استفاده می‌کنند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از رویترز، آمارهای منتشر شده در بیشتر کشورهای اروپایی نشان می‌دهد اکثر این کشورها برای جلوگیری از بحران انرژی کمترین میزان انرژی را مصرف کردند و مجبور بودند از امکانات دیگر مثل پوشاک مناسب فصل برای گرم کردن خود استفاده کنند.

داده‌های منتشر شده توسط موسسه تحقیقاتی تادو (Tado) مونیخ آلمان نشان می‌دهد، دمای خانه‌های مردم آلمان به خاطر کمبود گاز و بالا بودن سوخت پائین‌تر از سال‌های گذشته بوده است و هرچند مردم به دستورهای دولت برای صرفه جویی در انرژی توجه کردند، ولی مشکلات بسیاری در اجرای این طرح متحمل می‌شوند.

داده‌های مربوط به صدها هزار دماسنج هوشمند نصب شده در خانه ها در سراسر قاره اروپا توسط این شرکت آلمانی نشان می‌دهد، خانوارهای اروپایی تقریباً در دمای سرد زندگی می‌کنند و برای بالا نرفتن هزینه‌های خود مجبور هستند این وضعیت را تحمل کنند.

به گفته مسئولان این موسسه آلمانی، تحقیقات میدانی نشان داده است که میزان استقبال از دماسنج‌های هوشمند در کشورهای اروپایی افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته است چون اکثر خانوارها مراقب هستند که به خاطر بالا بودن قبوض مصرف گازشان بالا نرود.

دولت آلمان در دستوری جدید خانوارهای این کشور را مجبور به استفاده از عایق‌های خاص و نوسازی ساختمان‌ها نیز کرده که همین موضوع هزینه‌های اضافی بر آنها تحمیل کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha