انتقال آب از دریای عمان به خراسان رضوی به جد پیگیری می‌شود

مشهد-ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: پیگیری انتقال آب از دریای عمان به خراسان رضوی به عنوان یک اقدام اساسی در موضوع تامین آب استان وظیفه همه مسوولان این حوزه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یعقوبعلی نظری روز چهارشنبه و در نشست ستاد تامین آب استان خراسان رضوی افزود: در کنار کارهای زودبازده باید طرح های بلند مدت، ماندگار و اساسی را هم مد نظر قرار داد که یکی از این اقدامات، طرح انتقال آب از دریای عمان به سمت استانهای جنوبی کشور و در نهایت استان خراسان رضوی است که ضمن رفع نیاز صنایع، در کشاورزی و تامین آب شرب مردم نیز تاثیرگذار است.

وی بیان کرد: پیوست اجتماعی برای طرح های آبرسانی باید مد نظر قرار گیرد تا ضمن فراهم شدن استفاده از آب برای سایر نقاط استان خراسان رضوی، از چالش های اجتماعی نیز جلوگیری شود.

استاندار خراسان رضوی ضمن اشاره به اینکه انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور منجر به ایجاد اشتغال، تثیبت جمعیت و در نهایت امنیت در این مناطق می‌شود، افزود: این طرح با توجه به شرایط مناسبی که ایجاد می کند منجر به تحول جهشی در آینده کشورمان و در نهایت باعث ایجاد رونق اقتصادی ویژه‌ای در این منطقه می‌شود.

وی با اشاره به جمعیت چهار و نیم میلیون نفری کنونی مشهد، ادامه داد: این شهر به واسطه وجود بارگاه منور رضوی مورد توجه زائران بسیاری است و نیاز است تا شرایط ارائه خدمات کیفی برای آنها فراهم شود.

به گفته وی، با توجه به لزوم تامین آب در تابستان سال آینده، هفت طرح عمده در مشهد بدین منظور برای سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده است.

نظری اظهار کرد: باید موضوع سند تامین آب استان خراسان رضوی و تعیین وظیفه هر فرد و نهادی در آن مشخص باشد تا با همکاری نمایندگان مجلس، ائمه جمعه و جمعات در کنار پیگیری مسوولان، این طرح ماندگار به نتیجه برسد.

شرکت تأمین آب صنایع و معادن (ایمواسکو) با حمایت وزارت صنعت معدن و تجارت در کنار مشارکت بخش خصوصی، در سال ۱۳۹۹ با هدف تأمین آب مورد نیاز صنایع و معادن استان‌های فلات شرقی کشور با سرمایه ثبتی معادل ۱۵ هزار میلیارد ریال تاسیس شده است و رسالت اجرای خط چهارم طرح ملی انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی را بر عهده دارد.

جزییات بیشتر در خصوص این طرح را اینجا بخوانید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha