۲۸ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۴۵
کد خبر: 85002687
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار درباره تداوم هرج‌ومرج در سفرهای تابستانی اروپایی ها

لندن – ایرنا – مدیرعامل شرکت هواپیمایی ارزان‌قیمت ایرلندی "رایان ایر" با اشاره به موج اعتصاب کارکنان اصناف مختلف در اروپا و تداوم جنگ در اوکراین، نسبت به تداوم هرج‌ومرج در سفرهای تابستانی و شلوغی فرودگاه‌ها هشدار داد.

به گزارش ایرنا، «مایکل اولری» در گفت‌وگو با نشریه تایمز انگلیس گفت که اگر اختلاف مسئولین ترافیک هوایی فرانسه بر سر اصلاحات بازنشستگی دولت تا تابستان کشیده شود، همه پروازها با مشکل مواجه می‌شوند.

وی عنوان کرد: «فرانسوی‌ها معمولاً تا ماه مارس و آوریل منتظر می‌مانند تا اعتصاب کنند. اما امسال آن‌ها از پنجشنبه شروع به اعتصاب می کنند زیرا از اصلاحات بازنشستگی امانوئل ماکرون راضی نیستند. » اولری افزود: «اولین کسانی که دست به اعتصاب می‌زنند کارکنان ترافیک هوایی فرانسه هستند.»

رئیس رایان‌ایر همچنین عنوان کرد: فشار واقعی به دلیل وضعیت اوکراین بر آلمان خواهد بود. بیشتر مناطق جنوبی لهستان برای رزمایش های ناتو بسته شده است، بنابراین همه پروازها در محور شمال به جنوب، از کشورهای حوزه بالتیک گرفته تا یونان و ایتالیا، اکنون باید اطراف آلمان پرواز کنند.

وی اضافه کرد: همه پروازهایی که به آسیا می‌روند نیز اکنون باید در اطراف آلمان و رومانی و بر فراز ایران پرواز کنند، زیرا آنها نمی‌توانند در آسمان روسیه پرواز کنند. بنابراین فشار واقعی بر آلمان، شمال ایتالیا و این کریدورها وجود دارد و این یک چالش خواهد بود.»

در همین حال آژانس هوایی اروپا پیش‌بینی کرده که اختلالات ناشی از همه‌گیری کرونا در تابستان سال جاری تداوم خواهد یافت. در بیانیه این نهاد اروپایی آمده است: «نزدیک شدن به سطح ترافیک هوایی پیش از همه‌گیری کرونا آسان نخواهد بود و افزایش شمار پروازها به ۹۰ درصد از ترافیک سال ۲۰۱۹ مشکلات عظیمی را ایجاد کرده است.»

صنعت هوایی اروپا تابستان گذشته به دلیل کمبود نیرو در شرکت‌های هواپیمایی و فرودگاه‌ها با مشکلات عدیده‌ای روبرو شد. بسیاری از خطوط هواپیمایی پروازهای خود را لغو و فرودگاه‌ها محدودیت‌هایی را برای پذیرش تعداد مسافران در روز وضع کردند.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که برای بازگشت اوضاع به دوران پیش از همه‌گیری کرونا دست کم یک سال دیگر زمان لازم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha