هیات‌های مذهبی دانشگاهی به برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر کمک کنند

تهران- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر ظرفیت هیات‌های مذهبی داخل دانشگاه‌ها گفت: همانگونه که این هیات‌ها در برنامه اربعین عملکرد مهمی داشتند، می‌توانند به برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر نیز کمک کنند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، محمدعلی زلفی گل روز چهارشنبه در نشست بررسی برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر وزارت علوم و دانشگاه‌ها که با حضور سید نظام الدین موسوی رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی و معاونان و مشاوران وزیر علوم برگزار شد، برخی از برنامه های وزارت علوم و دانشگاه‌ها برای بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تشریح کرد.

وزیر علوم استفاده از هنر را برای بیان ارزش های انقلاب اسلامی و به تصویر کشیدن دستاوردهای این انقلاب مردمی از سویی و برگزاری باشکوه جشن های پیروزی انقلاب از سویی دیگر مهم دانست و تاکید کرد: از هم اکنون برای استفاده از ظرفیت دانشکده های هنر دانشگاه‌ها برنامه ریزی شود.

زلفی گل گفت: در نمایشگاه‌هایی که در سطح دانشگاه‌ها برگزار می شود از آثار ادبی و هنری اساتید دانشگاه‌ها و سایر دانشگاهیان استفاده شود و تجلیل از اساتید و کارکنان پیشکسوت دانشگاه‌ها و بازنشسته ها یکی از بخش های اصلی برنامه ها باشد.

وی ایام الله دهه فجر را فرصت مناسبی برای برقراری مجدد پیوند دانشگاه با دانش آموختگان دانست و یادآور شد: در برنامه های دهه فجر از فارغ التحصیلان ۱۰ سال اول هر دانشگاه ها دعوت شود و در دانشگاه‌هایی که تعداد زیاد است برنامه به شکل دانشکده ای برنامه‌ریزی شود.

هیات‌های مذهبی دانشگاهی به برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر کمک کنند

مشارکت دانشجویان و به ویژه تشکل های اسلامی دانشجویی را یک اصل در برنامه های دهه فجر است و روسای دانشگاه‌ها با تشکل های دانشجویی اسلامی نشست هماهنگی در این زمینه برگزار کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به ظرفیت بالای هیات های مذهبی داخل دانشگاه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: همانگونه که این هیات ها در برنامه اربعین عملکرد مهمی داشتند، می توانند به برنامه های گرامیداشت دهه فجر نیز کمک کنند.

زلفی گل برپایی نمایشگاه دستاوردهای شاخص و برگزیده دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، مقایسه وضعیت کنونی مراکز آموزش عالی از حیث آموزش، پژوهش و غیره را با پیش از انقلاب اسلامی از برنامه هایی دانست که باید در ایام دهه فجر در همه دانشگاه‌ها اجرا شود.

وی افزود: با استفاده از فناوری های چندرسانه‌ای در فضای مجازی و پایگاه اطلاع رسانی موسسات آموزش عالی امکان برگزاری نمایشگاه دیجیتال در این موضوع وجود دارد.

در این نشست معاونان وزیر علوم و معاونان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز حضور داشتند و دیدگاه‌های خودرا در خصوص برنامه های وزارت علوم در ایام دهه فجر بیان کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha