نبود حامی مالی کشتی چهارمحال و بختیاری را برای رفتن به لیگ برتر ضربه فنی کرد

شهرکرد-ایرنا- دبیر هیات کشتی چهارمحال و بختیاری گفت: باوجود کسب مقام دوم در مسابقات لیگ دسته اول کُشتی فرنگی کشور و کسب جواز صعود به لیگ برتر،کُشتی اُستان به‌دلیل نبود حامی مالی و کمبود بودجه از شرکت در این مسابقات انصراف داد.

مرتضی رئیسی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هیات کشتی چهارمحال و بختیاری برای حضور تیم کُشتی فرنگی در لیگ برتر با تمام کارخانه‌ها و شرکت‌های مطرح اُستان رایزنی کرد ولی این مجموعه‌ها تمایلی به تیم‌داری در لیگ برتر کشتی کشور نداشتند.

وی ادامه داد:برای حضور در لیگ برتر کُشتی با شهرداری نیز مذاکره شد، که اعلام شد بنا بر مصوبه شورای شهر از هیچ تیم ورزشی نمی‌توانند حمایت مالی کنند، ولی شاهد هستیم شهرداری‌های سایر شهرهای کشور از ورزش به ویژه کُشتی حمایت می‌کنند.

رئیسی تصریح کرد:هم‌اکنون شهرداری اُرومیه در بیشتر رشته‌های ورزشی تیم‌داری می‌کند و در کُشتی نیز شاهد حمایت شهرداری شهرهایی مانند مسجد سلیمان و بهبهان از کشتی‌گیران هستیم و انتظار است شورای شهر و شهرداری شهرکرد از کُشتی استان حمایت کنند.

دبیر هیات کشتی استان تاکید کرد:هزینه تیم‌داری در کُشتی پایین است و می‌توان با بودجه‌ای حدود ۲ میلیارد تومان در سال که هزینه یک بازیکن فوتبال هم نیست، در لیگ برتر کُشتی نماینده داشت.

وی یادآور شد: به عقیده برخی از کارشناسان، رشته کشتی ورزش اول کشورمان است و حضور در لیگ برتر آن می‌تواند به معرفی هرچه بهتر استان در ورزش کشور کمک کند ولی شاهد هستیم به‌دلیل حمایت نشدن کُشتی اُستان با وجود کسب رتبه دوم در مسابقات لیگ دسته اول کشتی فرنگی کشور، چهارمحال و بختیاری از حضور در لیگ برتر کشتی محروم شده است.

وی افزود: کشتی‌های لیگ دسته اول و لیگ برتر در ۱۰ وزن برگزار می‌شود و برای هر وزن بهتر است ۲ کشتی‌گیر در تیم حضور داشته باشند، هر چند در مسابقات دسته اول در برخی وزن‌ها تنها یک نماینده داشتیم.

رئیسی تصریح کرد: کُشتی استان دارای ظرفیت‌های زیادی است و امسال علاوه بر کسب مقام دومی لیگ دسته اول کشور، نوجوانان کُشتی‌گیر چهارمحال و بختیاری نیز در لیگ منطقه‌ای نوجوانان کشور به مقام سوم رسیدند و توانستیم میزبانی این رقابت‌ها را نیز بدست آوریم که در مهر و شهریور امسال مسابقات را در شهرکرد برگزار شد.

دبیر هیات کشتی چهارمحال و بختیاری گفت:کُشتی گیران اُستان در مسابقات استعدادهای برتر کشور نیز ۲ مقام سوم و پنجم کسب کردند.

وی یادآور شد: سرمایه‌گذاری در کُشتی اُستان ضروری است و در حال حاضر 'مسعود میرزاییان' در وزن ۱۳۰ کیلوگرم و 'علی کبیری' در ۸۶ کیلوگرم از چهره‌های شاخص کُشتی استان و کشور هستند که دارای مدال های رنگارنگ از مسابقات ملی و بین‌المللی هستند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۱ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر ۳۵ هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب ۵۰۰ هیات ورزشی دارد و ورزش کُشتی از دیرباز، ورزش‌ مورد علاقه مردم این دیار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha