۲۸ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۵۲
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85002309
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تبعیض نهادینه تل آویو؛ ۴۲ درصد فلسطینیان در اراضی اشغالی در ناامنی غذایی هستند

تهران- ایرنا- یک مطالعه جدید بار دیگر از اقدامات نژادپرستانه و تبعیض آمیز نهادینه شده صهیونیست ها علیه فلسطینی های ساکن سرزمین اشغالی فلسطین پرده برداشت و نشان داد که در سال۲۰۲۱ میلادی، بیش از ۴۲ درصد از این فلسطینی‌ها در ناامنی غذایی بوده‌اند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی صهیونیستی «آی۲۴نیوز»، نتایج یک مطالعه انجام شده توسط موسسه صهیونیستی موسوم به «ان‌ان‌آی» در سرزمین اشغالی فلسطین اذعان کرد که فلسطینی‌های ساکن سرزمین های اشغالی با بیش از ۴۲ درصد ناامنی غذایی در سال ۲۰۲۱، سه برابر دیگر گروه ها با ناامنی غذایی مواجه بوده اند.

به نوشته این شبکه تلویزیونی، ناامنی غذایی برای یهودیان ارتدکس ساکن سرزمین های اشغالی، تنها ۱۶ درصد و برای عموم "اسرائیلی ها" ۱۴ درصد بوده است.

فلسطینی های ساکن اراضی اشغال شده فلسطین در ۱۹۴۸ میلادی و قدس اشغالی از زمان تاسیس رژیم جعلی اسرائیل با تبعیض نژادی گسترده و اقدامات قهری از سوی صهیونیستها روبرو هستند و از بسیاری از امکانات زندگی و فرصت ها در زمینه های مختلف برخوردار نیستند. رژیم صهیونیستی همچنین اقدام به تخریب خانه های فلسطینی ها به بهانه های مختلف می کند.

تبعیض نهادینه تل آویو؛ ۴۲ درصد فلسطینیان در اراضی اشغالی در ناامنی غذایی هستند

این درحالی است که روی کار آمدن اخیر ائتلاف راست افراطی در قدرت در رژیم صهیونیستی می تواند مشکلات فلسطینیان ساکن سرزمین های اشغالی و سایر فلسطینی های ساکن کرانه باختری و قدس اشغالی و نیز غزه را بیشتر کند.

به عقیده تحلیلگران سیاسی، حضور راست افراطی و احزاب دینی صهیونیستی و حریدی در قدرت در رژیم صهیونیستی از یک سو باعث تشدید بحران و شکاف‌های داخلی می‌شود و ائتلاف حاکم به ریاست نتانیاهو رویکرد و سیاست‌های بسیار افراطی و فاشیستی را علیه فلسطینی‌ها در داخل سرزمین‌های اشغالی و در کرانه باختری و قدس و نوار غزه در پیش می‌گیرد و از سوی دیگر موجب افزایش تنش‌های منطقه‌ای می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha