۲۸ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۵۱
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85002297
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چالش‌های وزیر دفاع جدید آلمان در بحبوحه جنگ اوکراین

تهران- ایرنا- بوریس پیستوریوس وزیر دفاع جدید آلمان در میانه جنگ اوکراین با چالش‌های جدید از جمله خواسته‌های منتقدان داخلی و متحدان غربی برای تایید ارسال تانک‌های تهاجمی به اوکراین مواجه است.

به گزارش ایرنا، روزنامه فایننشال تایمز با اشاره به انتخاب وزیر دفاع جدید آلمان درمورد چالش‌های پیش روی این مقام نظامی آلمان، نوشت که وی از یک طرف با مشکلات تصویب بودجه‌های نظامی و از طرفی با فشار برای تسریع اصلاحات در ساختار ارتش فدرال مواجه خواهد بود.

به نوشته این روزنامه، ارتش آلمان از داشتن تانک‌های معیوب به علت تدارکات ضعیف و سرمایه گذاری اندک در زمینه دفاعی رنج می‌برد از همین رو وزیر دفاع را مجبور می‌کند تا وجهه آلمان را در میان متحدان بهبود ببخشد.

پس از کریستین لامبرشت که به علت مجموعه‌ای از اشتباهات روز دوشنبه استعفا کرد، حالا پیستوریوس خیلی شتاب زده در معرض مباحث بین‌المللی پیرامون تایید ارسال تانک‌های تهاجمی «لئوپارد ۲» به اوکراین قرار گرفته است. وزرای دفاع انگلیس، فنلاند، لیتوانی و لهستان همگی از برلین خواسته‌اند تا صادرات مجدد این تانک‌ها را تایید کند.

در حالی که بحث لئوپارد ۲ بیشترین سر و صدا را در سطح بین المللی ایجاد کرده است، تحلیلگران می گویند سخت ترین وظیفه پیستوریوس تغییر شکل ارتش به روشی است که اولاف شولتس صدراعظم آلمان بلافاصله پس از جنگ اوکراین وعده داده بود. در یک سخنرانی مهم، صدراعظم از یک "تغییر بسیار بزرگ" در رویکرد آلمان در حوزه دفاع و امنیت خبر داد و از یک بودجه ۱۰۰ میلیارد یورویی برای تناسب ارتش با اهدافش رونمایی کرد.

اما تا کنون روند پیشرفت کند بوده و فقط حدود ۱۰ میلیارد یورو قرارداد امضا شده است.

در ماه دسامبر، ۱۸ خودروی رزمی پیاده نظام «پوما» در یک تمرین آموزشی پس از خراب شدن مجبور به عقب نشینی شد. بر اساس گزارشی از اشپیگل، تقریبا ۲۰ هزار سرباز آلمانی در زمان شرکت در ماموریت‌های ناتو، اتحادیه اروپا و سازمان ملل نشان داد که آنها به بی‌سیم‌های آنالوگ به راحتی قابل رهگیری اتکا کردند که نمی‌تواند ارتباط آنها را با سایر واحدها برقرار نماید. مشخص شد که واحدهای نیروی دریایی قطعات یدکی بسیار کمی داشتند و خدمات پزشکی نیز پانسمان یا داروی کافی نداشت.

این‌ها از جمله چالش‌های پیش روی وزیر دفاع جدید آلمان است که با توجه به تبیین سیاست‌های اولاف شولتس، پیستوریوس باید با آنها مواجه شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha