۲۸ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۳۴
کد خبر: 85002187
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخست وزیر هلند: باید با پیگیری مذاکرات صلح، روابط با روسیه را احیا کنیم

تهران- ایرنا- مارک روته نخست وزیر هلند در سفر به واشنگتن طی اظهاراتی با بیان اینکه روسیه به عنوان بزرگترین کشور جهان، همواره بخشی از اروپا باقی می ماند،گفت: درصورتی که مذاکرات صلح با موفقیت همراه شود،باید به نحوی روابط را با روسیه احیا کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روزنامه یورو ویکلی، «مارک روته» نخست وزیر هلند بر ضرورت احیای روابط با روسیه تاکید کرد.

نخست وزیر هلند که طی سفری رسمی به آمریکا سفر کرده است، طی سخنرانی در اندیشکده آمریکایی «شورای آتلانتیک» در واشنگتن، تاکید کرد روسیه جایی نمی رود، اینجاست و همیشه بخش بزرگی از اروپا و آسیا خواهد بود.

وی در ادامه افزود: روسیه بزرگترین کشور جهان است و اگر مذاکرات صلح در مورد اوکراین با موفقیت به پایان برسد، باید به نحوی روابط با روسیه را احیا کرد.

روته همچنین از قصد هلندی ها برای پیوستن به آلمان و آمریکا در ارائه سامانه پاتریوت به اوکراین خبر داد و تشریح کرد که کی‌یف خواستار تانک های لئوپارد۲ ساخت آلمان است و خاطرنشان کرد که ارتش هلند نیز این تانک ها را در اختیار دارد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص شرایط و وضعیت برقراری آتش‌بس گفت: تنها «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین و دولتش هستند که در مورد آغاز مذاکرات با روسیه تصمیم می گیرند.

نخست وزیر هلند در پاسخ به سوالی درمورد مواضع بلاروس افزود: بلاروس روز به روز بیشتر به کشوری تابع روسیه بدل می شود و بسیار سخت است که این دو را جدا ببینیم. مینسک کاملا تحت کنترل روسیه است.

وی سپس خاطرنشان کرد: چنانچه روسیه بتواند بخش‌های بزرگی از اروپا را تحت کنترل خود در بیاورد و به اصطلاح فنلاندسازی کند، این امر به سرعت امنیت آمریکا را تحت تاثیر قرار می دهد.

نخست وزیر هلند در پایان تاکید کرد که روسیه باید در قبال جنگ در اوکراین پاسخگو باشد. من از لاهه می آیم، شهر بین المللی صلح و عدالت. روته سپس در مورد جنایات جنگی ادعایی ارتش پوتین گفت: نمی‌توان این موضوع را بدون مجازات گذاشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha