تداوم دیپلماسی دفاعی ایران-پاکستان، پهلوگیری ناوگروه نداجا در کراچی

تهران- ایرنا - در راستای تداوم دیپلماسی دفاعی تهران و اسلام‌آباد و مشارکت در تامین امنیت در آب‌های بین‌المللی، دو فروند ناوچه و یک فروند زیردریایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای اجرای بازدید، صبح امروز وارد بندر «کراچی» در جنوب پاکستان شدند.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، بازدید ناوگروه نداجا از پاکستان یک بازدید آموزشی و دوستانه است و همزمان با همین ترکیب ناوگروه نیروی دریایی پاکستان امروز از "بندرعباس" بازدید به عمل می آورد.

این دو ناو هنگام ورود به بندر کراچی از سوی شناورهای پاکستانی اسکورت شد و سرتیپ «ثاقب الیاس» فرمانده نیروی ویژه دهم دریایی پاکستان در کراچی از ناخدا «بهروز مریخ» فرمانده ناوگروه ایرانی و کادر همراه به گرمی استقبال کردند.

در این مراسم علاوه بر مسوولان نیروی دریایی پاکستان، «حسن نوریان» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی و سرهنگ «مصطفی قنبرپور» وابسته نظامی ایران در پاکستان حضور یافتند.

تداوم دیپلماسی دفاعی ایران-پاکستان، پهلوگیری ناوگروه نداجا در کراچی

بازدید ناوگروه جمهوری اسلامی ایران از پاکستان چهار روز به طول خواهد انجامید. این سفر با هدف تحکیم روابط نظامی و دیپلماسی ایران و پاکستان صورت گرفته است.

برنامه های فرمانده و کادر ناوهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور در آرامگاه "محمد علی جناح" بنیانگذار فقید پاکستان، دیدار با فرمانده ناوگان پاکستان دریاسالار "بیلگرامی" و در نهایت به هنگام خروج از لنگرگاه تمرین رزم دریایی بین نیروی دریایی دو کشور است.

اواسط آذرماه سال گذشته ناوگروه پاکستان متشکل از سه فروند ناو رزمی برای بازدید ۴ روزه‌ در منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس پهلو گرفت.

تداوم دیپلماسی دفاعی ایران-پاکستان، پهلوگیری ناوگروه نداجا در کراچی

مناسبات دفاعی میان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در کنار گسترش همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری آنان در سال‌های اخیر و رفت و آمد هیات‌های بلندپایه نظامی با رشد چشمگیری همراه بوده است.

روز سی‌ام مرداد ۱۴۰۰ دریابد «محمد امجد خان نیازی» فرمانده نیروی دریایی پاکستان طی سفر به تهران با امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha