۲۸ دی ۱۴۰۱، ۳:۴۴
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85002023
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

گفت وگوی رئیس امارات و رئیس جمهور قزاقستان

۲۸ دی ۱۴۰۱، ۳:۴۴
کد خبر: 85002023
گفت وگوی رئیس امارات و رئیس جمهور قزاقستان

تهران- ایرنا- منابع خبری سه‌شنبه شب گزارش دادند، رئیس امارات متحده عربی با رئیس جمهور قزاقستان درباره همکاری‌های دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین المللی در ابوظبی دیدار و گفت وگو کرده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی امارات متحده عربی (وام)، «محمد بن زاید آل نهیان» با «قاسم ژومارت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان در کاخ «الوطن» ابوظبی دیدار و گفت وگو کرده است.

بر اساس این گزارش، دو طرف راه‌های تقویت همکاری‌های سیاسی، دیپلماتیک، تجاری، اقتصادی و فرهنگی را مورد بحث و بررسی قرار دادند و درباره تعدادی از مسائل منطقه‌ای و بین المللی تبادل نظر کردند.

رئیس امارات متحده عربی و رئیس جمهور قزاقستان همچنین در زمینه‌های مختلفی از جمله انرژی‌های تجدیدپذیر، امنیت غذایی، کشاورزی، معدن، حمل و نقل، ساخت و ساز، توسعه و همکاری بین مراکز مالی بین المللی بحث و گفت وگو کردند.

روسای دو کشور در ادامه حمایت خود را از تبدیل «کنفرانس تعامل و اعتماد سازی در آسیا» (سیکا) به یک سازمان بین المللی و تلاش برای ارتقای قابلیت‌های آن ابراز کردند.

بن زاید و توکایف همچنین از تلاش‌های دو کشور در سطوح بین المللی و منطقه‌ای برای ارتقای صلح و توسعه پایدار قدردانی و بر اهمیت ایجاد فضای اعتماد و درک متقابل در سطوح منطقه‌ای و بین المللی و اولویت دادن به راه حل‌های مسالمت آمیز برای مسائل بین المللی تاکید کردند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، در سفر رئیس جمهور قزاقستان به ابوظبی، ۹ توافقنامه و تفاهم نامه همکاری بین دو کشور در زمینه‌های انرژی، بهداشت، حمل و نقل، آموزش، بنادر و سرمایه گذاری به امضا رسید.

دو کشور همچنین به مناسبت سفر رسمی توکایف به امارات بیانیه مشترکی صادر و بر اهمیت اقدامات چندجانبه به ویژه با توجه به نقش سازمان ملل متحد در حمایت از امنیت بین‌المللی و ارتقای توسعه پایدار تاکید کردند.

امارات از شرکای تجاری و اقتصادی قزاقستان در منطقه خلیج فارس و کشورهای عربی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha