پایان دور گروهی هندبال قهرمانی جهان با برد گلادیاتورها

تهران- ایرنا- تیم ملی هندبال آرژانتین در آخرین دیدار از مرحله گروهی مسابقات قهرمانی جهان با شکست مقدونیه شمالی به مرحله اصلی صعود کرد تا جزو ۲۴ تیم برتر جهان باشد.

به گزارش ایرنا، بیست و هشتمین دوره مسابقات قهرمانی هندبال جهان مردان از ۲۱ دی لغایت ۹ بهمن به میزبانی مشترک دو کشور لهستان و سوئد با حضور ۳۲ تیم در حال برگزاری است.

آخرین روز از دیدارهای مرحله گروهی امشب در هشت بازی برگزار شد تا تکلیف دیگر تیم‌های صعود کننده به مرحله اصلی مشخص شود. نتایج این بازی‌ها بدین شرح است:

مقدونیه ۲۶ - ۳۵ آرژانتین

بلژیک ۲۸ - ۳۰ بحرین

مصر ۳۵ - ۱۶ آمریکا

الجزایر۲۱ - ۳۷ آلمان

قطر ۲۴- ۳۴صربستان

کرواسی ۳۶- ۲۴مراکش

تونس ۲۱- ۳۴ دانمارک

هلند ۲۶- ۲۷نروژ

پایان دور گروهی هندبال قهرمانی جهان با برد گلادیاتورها

همچنین تیم ملی هندبال شب گذشته در آخرین دیدار از مرحله گروهی به مصاف تیم قدرتمند اسپانیا رفت و با نتیجه ۳۵ بر ۲۲ مغلوب این تیم شد، اما به دلیل شکست شیلی در هر سه دیدار مرحله مقدماتی، تیم ملی کشورمان در جمع ۲۴ تیم برتر دنیا قرار گرفت و ۲۸ دی ماه در نخستین دیدار مرحله دوم باید به مصاف اسلوونی برود.

تیم ملی هندبال اسلوونی ۱۰ مرتبه در رقابت‌های قهرمانی جهان حضور پیدا کرده است و سال ۲۰۱۷ موفق شد عنوان سومی این مسابقات را از آن خود کند. اسلوونی با ۱۳ بار حضور در مسابقات قهرمانی اروپا، یک عنوان دومی در اروپا را نیز در کارنامه خود دارد.
ملی‌پوشان اسلوونی سه بار در بازی‌های المپیک حضور پیدا کردند و بهترین عنوان کسب شده توسط این تیم در بازی‌های المپیک، عنوان ششم است.
وسلین وویوویچ سرمربی تیم ملی هندبال مردان ایران، در گذشته سکان‌دار تیم هندبال اسلوونی بوده و عنوان سومی جهان را به همراه این تیم کسب کرده است.

ملی‌پوشان در گروه A در بازی نخست به نتیجه ۲۵ بر ۲۴ برابر شیلی به برتری دست یافتند و در برابر مونته‌نگرو با نتیجه ۳۴ بر ۳۱ شکست خوردند.

این اولین بار است که تیم ملی هندبال مردان ایران به مرحله اصلی مسابقات قهرمانی جهان صعود می‌کند.

برنامه دیدارهای تیم ملی در مرحله دوم به این شرح است:

۲۸ دی: ایران - اسلوونی/ ساعت ۱۸

۳۰ دی: ایران - فرانسه / ساعت ۲۰:۳۰

۲ بهمن: ایران - لهستان/ ساعت ۲۰:۳۰

دیگر دیدارهای فردا در مرحله اصلی و پرزیدنت کاپ به شرح زیر است:

پرتغال - برزیل، ساعت ۱۸

شیلی - عربستان، ساعت ۱۸

اروگوئه - کره جنوبی، ساعت ۲۰:۳۰

فرانسه - مونته نگرو، ساعت ۲۰:۳۰

کیپ ورد - ایسلند، ساعت ۲۰:۳۰

سوئد - مجارستان، ساعت ۲۳

اسپانیا - لهستان، ساعت ۲۳

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha