کرملین: افزایش شمار ارتش روسیه ناشی از دشمنی غرب است

تهران-ایرنا- دمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین گفت: افزایش پرسنل نظامی ارتش روسیه به یک و نیم میلیون نفر ناشی از اقدامات خصمانه غرب علیه این کشور است.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، پسکوف سه‌شنبه با اشاره به فرمان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مورد افزایش شمار نیروهای ارتش این کشور تصریح کرد: امنیت روسیه باید بدون قید و شرط تضمین شود.

وی افزود: اتخاذ این تصمیم به دلیل جنگی است که کشورهای غربی به اتفاق هم علیه روسیه راه انداخته‌اند، جنگ نیابتی که مشارکت غیرمستقیم در دشمنی و جنگ اقتصادی، مالی و حقوقی را شامل می‌شود. بطوری که آن‌ها در این راه هیچ محدودیتی را برای زیر پا گذاشتن اصول و قوانین بین‌المللی قائل نمی‌شوند.

فرمان پوتین مبنی بر افزایش شمار ارتش روسیه از اول ژانویه ۲۰۲۳ به اجرا درآمد. بر اساس این سند، نیروی‌های ستادی ارتش این کشور ۲ میلیون و ۳۹ هزار و ۷۵۸ نفر شامل یک میلیون و ۱۵۰ هزار و ۶۲۸ سرباز تعیین شده است.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه نیز سه‌شنبه در خصوص اجرای این فرمان با فرماندهان ارشد نیروهای مسلح این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی گفت: تغییرات در ارتش روسیه، از جمله افزایش تعداد پرسنل نظامی آن به یک و نیم میلیون نفر، از سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۶ اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری روسیه ۳۰ آذر در نشست مقام‌های ارشد دفاعی کشورش اعلام کرد که پتانسیل نظامی تقریبا همه اعضای ناتو به طور فعال علیه روسیه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پوتین گفت، روسیه به تقویت پتانسیل نظامی متعارف خود ادامه داده و همچنان حمایت و مدرن سازی تسلیحات هسته‌ای در حوزه‌های سه‌گانه را در دستور کار قرار می‌دهد.

وی از این سه‌گانه هسته‌ای به عنوان تضمین اصلی حاکمیت کشور و به عنوان ابزاری برای حفظ توازن راهبردی و تعادل کلی قدرت در جهان نام برد.

مقام‌های روسی و برخی کارشناسان و رسانه‌های غربی، جنگ اوکراین را جنگ نیابتی میان غرب و روسیه توصیف کرده‌اند.

آمریکا و متحدانش دهها میلیارد دلار کمک نظامی روانه اوکراین کرده، دهها هزار نظامی اوکراینی را آموزش داده و از کی‌یف حمایت اطلاعاتی و پشتیبانی برنامه‌ریزی به عمل آورده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha