۲۷ دی ۱۴۰۱، ۱۹:۰۰
کد خبرنگار: 5202
کد خبر: 85001818
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سجادی: به دنبال تعامل و همکاری با روسیه در حوزه ورزش هستیم

تهران- ایرنا- وزیر ورزش و جوانان در نشست با دستیار ویژه رییس‌ جمهور روسیه، گفت: به دنبال تعامل و همکاری با روسیه در حوزه ورزش هستیم.

به گزارش ایرنا، ایگور لویتین به اتفاق هیات همراه با حضور در وزارت ورزش و جوانان با سیدحمید سجادی دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار که ساعتی پیش برگزار شد، سجادی طی سخنانی، گفت: امیدوارم این دیدار مقدمه خوبی برای حضور وزیر ورزش روسیه در ایران باشد تا بتوانیم برنامه‌ریزی لازم برای برقراری ارتباطات مشترکمان را انجام دهیم.

وی در این نشست با ابراز خوشحالی از حضور دستیار ویژه رییس‌جمهور روسیه در وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: باعث خوشحالی است که در کمتر از پنج ماه گذشته برای دومین‌بار و با هدف توسعه همکاری‌های بیشتر این نشست برگزار شد. یکی از پیشنهادات ما در نشست اول، درخصوص برپایی اردوهای مشترک در رشته‌های مختلف بود، پیشنهاد دیگر ما برگزاری نشست تخصصی بین فدراسیون‌های دو کشور است و علاقه‌مند هستیم برای درمان ورزشکاران مصدوم از تجارب و امکانات دو کشور استفاده شود.

او افزود: از تیم ملی هندبال روسیه دعوت می‌کنیم تا در ایران دیداری دوستانه را برگزار کنیم، همچنین با توجه به برگزاری اولین دوره مسابقات جام‌نوروز که حدود پنجاه روز دیگر خواهد بود از کشور روسیه دعوت می‌کنیم تا در این رویداد نیز حضور داشته باشد.

وزیر ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: کشور روسیه در رشته‌هایی مانند شنا، کشتی و واترپلو صاحب سبک است و جا دارد نشستی برگزار و تعامل مناسبی درخصوص همکاری‌های مشترک انجام شود. همچنین در کشور ما تولیدات و محصولات خوبی در حوزه ورزش وجود دارد که قابلیت صادر کردن داشته و خوشحال می‌شویم راه‌های صادرات اقلام ورزشی را با حضور وزیر ورزش روسیه در ایران بررسی کنیم.

سجادی خاطرنشان کرد: پیشنهاد دیگر ما به همتای روسیه‌ای درخصوص سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ورزشی ایران است.‌ امیدواریم علاوه بر تعامل ورزشی درخصوص همکاری در حوزه اقتصادی ورزش نیز دو کشور به تعاملات خوبی دست پیدا کنند.

در این نشست مریم‌کاظمی‌پور معاون بانوان، اسماعیل احمدی مشاور و مدیرکل حوزه وزارتی، علی رغبتی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مشاور وزیر ورزش در حوزه قهرمانی و محمدحسن تقی‌زاده سرپرست دفتر امور بین‌الملل حضور داشتند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha