دانشگاه محقق اردبیلی دانشجوی استعداد درخشان جذب می‌کند

اردبیل - ایرنا - رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: گروه‌های آموزشی این دانشگاه بر اساس آئین‌نامه و سهمیه تعیین شده دانشجوی استعداد درخشان جذب می‌کنند.

اسماعیل چمنی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: جذب دانشجوی خارجی در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری و افزایش مجلات علمی پژوهشی هم در دستور کار دانشگاه محقق اردبیلی قرار دارد.

وی توجه به دیپلماسی علمی در کشور و دانشگاه محقق اردبیلی را بسیار مهم دانست و افزود: ایران از سطح بالایی در حوزه علم و فناوری و ظرفیت دانشگاهی مناسب برای جذب دانشجویان خارجی برخوردار است و می‌تواند به‌ عنوان یکی از مقاصد جدی تحصیل دانشجویان خارجی تلقی شود.

چمنی با اشاره به مزایای جذب دانشجوی خارجی، تصریح کرد: حضور دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های ما برای توسعه نفوذ فرهنگی و علمی و معرفی توانمندی ‌های داخلی به سایر کشورها موثر است.

وی ادامه داد: در خصوص افزایش رشته‌های تحصیلی، در صورت مهیا بودن شرایط، حمایت‌های لازم صورت خواهد گرفت.

وی به ضرورت تکمیل ساختمان فاز سوم دانشکده فنی و مهندسی تاکید کرد و افزود: برای ساخت ۲۰۰ واحد خوابگاه دانشجویی توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) رایزنی‌های لازم انجام گرفته است.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام دانشکده کشاورزی تاسیس شده است و اکنون تعداد رشته‌های مصوب این دانشگاه ۲۸۱ رشته شامل ۶۲ رشته در مقطع دکتری، ۱۳۳ رشته مقطع کارشناسی ارشد، ۷۹ رشته مقطع کارشناسی و هفت رشته مقطع کاردانی است.

این دانشگاه دارای ۹ دانشکده، سه مرکز تحقیقات، سه پژوهشکده، ۱۹ هسته پژوهشی و یک مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناور است و همایش‌های علمی و آموزشی متنوعی در آن با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha