اورسجی: با این بودجه در حق ورزش کشور اجحاف می‌شود

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون کبدی گفت: با بودجه اختصاص یافته به ورزش به عنوان یکی از پدیده‌های اجتماعی اثرگذار، احجاف زیادی در حق ورزش کشور می‌شود.

عباس اورسجی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا درباره بودجه‌ ورزش، اظهار کرد: اجحاف بزرگی در حق بودجه ورزش که یکی از پدیده‌های اجتماعی اثرگذار است، نسبت به دیگر سازمان‌ها می‌شود. بودجه اختصاص یافته به ورزش واقعا کم است. حوزه‌ای که می‌تواند آسیب‌های اجتماعی را کم کند. هیچ چیزی به اندازه ورزش نمی‌تواند موجب شادی و نشاط اجتماعی شود.

وی افزود: قهرمانان ورزشی در رقابت‌های بین‌المللی پرچم کشورمان را در سراسر جهان به اهتزار درمی‌آورند. وقتی ورزش این همه می‌تواند اثرات خوبی در بخش‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و حتی سیاسی داشته باشد، چرا باید بودجه آن کم باشد. ورزش می‌تواند اشتغالزایی کند. در ورزش فرهنگ فتوت، جوانمردی و عدالت ترویج می‌یابد.

رئیس فدراسیون کبدی یادآور شد: در بحث بودجه و اعتبارات با یک میلیارد تومان چگونه می‌توانیم در بحث همگانی، ورزش کبدی را توسعه دهیم. آیا با بودجه ۲ میلیارد تومانی می‌توان در بحث قهرمانی به سکو رسید. این بودجه بسیار کم است و به سختی می‌توانیم در بحث توسعه قهرمانی و همگانی آن را مدیریت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: توقع داریم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به کبدی که مدعی کسب مدال است و رشته بومی محلی کشورمان محسوب می‌شود، بیشتر توجه کند. رشته‌ای که همواره مورد توجه مقام معظم رهبری بوده و در بازی‌های آسیایی به مدال طلا رسید. بودجه تعیین شده در بحث قهرمانی تنها هزینه دو ماه اردوی تیم ملی است و اگر اردوی تدارکاتی با کشور دیگر داشته باشیم از پس هزینه آن برنمی‌آییم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha