بارش برف در تمامی محورهای چهارمحال و بختیاری/ جاده‌ها لغزنده است

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به بارش برف در تمامی محورهای ارتباطی این استان گفت: بارش برف سبب لغزندگی محورهای ارتباطی شده و توصیه می‌شود رانندگان خودرهای خود را مجهز به زنجیرچرخ کنند.

روح‌الله غلامی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی و آغاز بارش برف در استان، ۴۵۰ نیروی راهدار از روز گذشته در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم همچون استقرار ۴۲ گروه راهداری، آماده‌سازی بیش از ۳۰۰ خودرو سبک، نیمه‌سنگین، سنگین و برف‌روب و تهیه شن و ماسه برای رویارویی با بارش‌ها در جاده‌های مواصلاتی استان انجام شده است، اظهار داشت: هم‌اکنون تردد در تمامی محورهای چهارمحال و بختیاری جریان دارد و رانندگانی که قصد عبور از محورها و گردنه‌های برف گیر استان را دارند، لازم است از زنجیرچرخ استفاده کنند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با اعلام سازمان هواشناسی، بارش‌ها در ظهر روز سه‌شنبه تمامی شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری را در بر گرفت از این رو از رانندگان و مسافران درخواست می‌شود از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند.

غلامی با تاکید بر لزوم به همراه داشتن زنجیرچرخ، البسه گرم و ذخیره سوخت کافی در حین سفر به مناطق برف‌گیر و سخت گذر یادآور شد: رانندگانی که قصد سفر به مناطق مختلف را دارند، می‌توانند پیش از سفر با برقراری تماس با سامانه تلفن گویا ۱۴۱ از وضعیت راه‌های استان مطلع شوند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای سه هزار و ۷۳۹ کیلومتر راه است که از این میزان، ۲۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۷۶۱ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی،۲ هزار و ۳۳۷ کیلومتر راه روستایی و مابقی راه درون شهری است.

این استان در مسیر ترانزینی فلات مرکزی به جنوب کشور در مسیر ارتباطی ۲ استان بزرگ اصفهان و خوزستان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha