شکاف های اقتصادی اروپا و آمریکا/ پاریس خواستار اتخاذ سیاست واحد در مقابله با واشنگتن شد

تهران- ایرنا- «برونو لومر» وزیر دارایی فرانسه خواستار اتخاد یک سیاست جدید اروپایی برای حفاظت از صنایع اتحادیه اروپا در مقابل رویکردهای اقتصادی آمریکا شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، لومر پیش از آغاز جلسه دوشنبه شب وزاری دارایی اتحادیه اروپا در بروکسل تاکید کرد: نباید زمان را از دست بدهیم و هر چه زودتر باید یک سیاست صنعتی جدید اتخاذ کنیم تا هم از صنایع سبز حمایت کرده و هم صنایع را تشویق کنیم که به قلمرو اروپا بازگردند.

او همچنین خواستار ارائه یارانه‌های بیشتر به بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله فعالان و سازندگان باتری‌های الکتریکی، پنل‌های خورشیدی، نیمه‌رساناها و هیدروژنی شد.

واشنگتن سال گذشته میلادی «قانون کاهش تورم» را تصویب کرد که بر اساس آن حدود ۳۷۰ میلیارد دلار کمک مالی به بخش صنایع انرژی سبز، کاهش مالیات سازندگان باتری‌ها و خودروهای الکتریکی ساخت آمریکا در نظر گرفته شده است.

کشورهای اتحادیه اروپا از این قانون آمریکایی بشدت انتقاد کرده و آن را تهدیدی علیه صنایع و مشاغل اروپایی خصوصا در حوزه‌های خودروسازی و انرژی می‌دانند.

البته کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مورد نحوه پاسخگویی به این قانون آمریکایی اختلاف نظر دارند. فرانسه از جمله کشورهایی است که خواهان اختصاص یارانه‌های مشابه، به صنایع اروپایی است.

برخی کشورها نگران بروز جنگ تجاری میان اروپا و آمریکا هستند. برخی دیگر نیز نگران آن هستند که اعطای یارانه به شرکت‌های اروپایی صرفا به نفع کشورهای ثروتمندتر اتحادیه تمام شود.

کشورهای اروپایی سعی دارند تا پیش از اجلاس سران اتحادیه اروپا در ماه فوریه به یک راه حل مشترکی دست یافته و از هجوم شرکت‌های اروپا به آمریکا جلوگیری کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha