۲۶ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۲۹
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85000676
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعتصاب معلمان به اسکاتلند هم کشیده شد

۲۶ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۲۹
کد خبر: 85000676
اعتصاب معلمان به اسکاتلند هم کشیده شد

تهران- ایرنا- معلمان کشور اسکاتلند مثل همکاران خود در برخی کشورهای اروپایی اعلام کردند در صورت عدم تغییر شرایط شغلی خود اعتصاب خواهند کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از آناتولی، به دنبال اعتصابات سراسری دو روزه هفته گذشته در برخی کشورهای اروپایی، معلمان در اسکاتلند اعتصاب جدیدی را روز دوشنبه راه اندازی کردند که قرار است تا ۶ فوریه ادامه داشته باشد.

موسسه آموزشی اسکاتلند (EIS) بزرگترین اتحادیه معلمان در اسکاتلند، اعلام کرد که این اقدام با ۲۲ روز اعتصاب اضافی دنبال خواهد شد زیرا مقامات کشور اعلام کردند که افزایش ۱۰ درصدی دستمزد غیرقابل تحمل است.

پس از مذاکرات شکست خورده، معلمان برای دستیابی به افزایش حقوق و برخورد با تورم دو رقمی کشور اعتصاب، تحصن و حضور در خیابان‌ها را انتخاب کردند.

اعضای رسمی و نمایندگان موسسه آموزشی اسکاتلند در طول اعتصابات هفته گذشته گفتند که تعداد زیادی از معلمان در عرض پنج سال پس از شروع حرفه معلمی برای همیشه این حرفه را ترک می‌کنند.

کسانی که بعد از یک دوره پنج ساله ترفیع می‌شوند، حقوقشان افزایش می‌یابد، اما هرکسی که علاقه‌ای به پست بالاتر نداشته باشد، چنین مزایای تبلیغاتی دریافت نخواهد کرد.

مسئله دیگر در مورد معلمان در اسکاتلند این است که بسیاری از آنها یا با قراردادهای کوتاه مدت یا ساعت صفر هستند، به این معنی که از امنیت شغلی قراردادهای دائمی بهره مند نیستند. بسیاری از معلمان در سال‌های گذشته استعفا کرده‌اند که منجر به شلوغ شدن کلاس‌های درس در این کشور شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha