۲۶ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۰۱
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85000371
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه کاشان:تربیت و تزکیه نفس از وظایف آموزش و پرورش است

کاشان - ایرنا - نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت:تفسیر قرآن،تربیت و تزکیه نفس در کنار علم آموزی از وظایف آموزش و پرورش است.

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی روز دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش کاشان افزود: مقام معظم رهبری در توصیه های پایانی بیانیه گام دوم انقلاب به علم آموزی تاکید دارند و مخاطب نخست علم آموزی اساتید دانشگاه و حوزه های علمیه هستند و همه باید کاری کنیم که در زمینه علمی فرزندان ما متخصص شوند.

وی اظهار کرد:اگر مجموعه مدرسه به ارزش های انقلاب توجه کنند در آن مدرسه کار تربیتی مطلوب انجام می شود.

امام جمعه کاشان در ادامه بیان کرد:تلاوت قرآن در مدارس و اداره های ما باید به عنوان یک اصل باشد،پیامبر اسلام«ص» برای رساندن آیات قرآن به مردم آمده و هدف دیگر ایشان رفع رذائل اخلاقی از جامعه است در بهشت هیچ رذیله اخلاقی مثل حسادت،دروغ،کینه وجود ندارد.

حجت الاسلام حسینی گفت: هر کس باید برای رفع رذیلت های اخلاقی جامعه ابتدا از خودش شروع کند.

وی افزود:قرآن کریم بعد از تلاوت باید با تفسیر اهل بیتی«ع» تفسیر شود و امام زمان«عج» هم هر وقت آمدند همین کار را ادامه می دهند.

فرماندار ویژه کاشان نیز در این جلسه گفت:حضور معلمان در صف نماز جماعت مدارس موجب تقویت حضور دانش آموزان می شود.

امام جمعه کاشان:تربیت و تزکیه نفس از وظایف آموزش و پرورش است

محمدشریف زارعی افزود: دانش آموز دنباله رو نظر و اندیشه معلم است و حضور معلم در صف نماز جماعت برای دانش آموزش انگیزه حضور ایجاد کرده و امیداریم شاهد برگزاری نماز جماعت در مدرسه ها با حضور بیشتر معلمان باشیم.

وی اظهار کرد:تشویق دانش آموزان به حضور در نماز جماعت مدارس نیازمند کار فرهنگی بوده و حضور معلمان در نماز از مهم ترین کارهای فرهنگی در این حوزه است.

فرماندار ویژه کاشان در بخش دیگری از سخنانش گفت:باید کارگروه ویژه املاک آموزش پرورش با اداره راه شهرسازی برای تعیین تکلیف و شناسایی زمین ها با کاربری آموزشی برگزار شود.

زارعی افزود:افراد متقاضی زمین با کاربری آموزشی باید متعهد شوند که از زمین های یادشده فقط در کاربری آموزشی استفاده کنند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha