۱۰ قطعه زمین به والدین شهدا در قشم واگذار شد

قشم - ایرنا - فرماندار قشم از واگذاری ۱۰ قطعه زمین با پیگیری های انجام شده از سوی این فرمانداری و بنیاد شهید این شهرستان مرزی به والدین در قید حیات شهدای هشت سال دفاع مقدس از سوی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد.

محمد محمدحسینی شامگاه پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: اختصاص و واگذاری این ۱۰ قطعه زمین مسکونی به والدین شهدای در قید حیات این جزیره که از لیست های قدیمی جا مانده بودند، در پی حضور امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور در جلسه روز چهارشنبه (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱) در شورای اداری این شهرستان مرزی و مصوبه این شورا در دستور کار قرار گرفت و انجام شده است.

وی ادامه داد: در این جلسه با ارایه گزارشی از آخرین وضعیت جامعه ایثارگران شهرستان قشم به رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور از وی درخواست کردیم تا ایجاد مرکز فرهنگی رفاهی ویژه خانواده معظم شهدا از سراسر کشور به همت و کمک سازمان منطقه آزاد قشم و اختصاص و واگذاری اراضی و زمین به خانواده های شهدا و پدر و مادرهای که از لیست های قدیمی جا مانده اند در اولویت قرار گیرد.

فرماندار قشم توضیح داد: در این جلسه جذب و بکارگیری فرزندان خانواده های معظم و معزز شهدا و ایثارگران در منطقه آزاد قشم و صنایع که در این شهرستان مرزی قرار دارند جزو موارد مطرح شده در این جلسه شورای اداری بود که بحث تبدیل وضعیت فرزندان شهدا و ایثارگرانی که نیروهای قراردادهای هستند نیز از معاون رئیس جمهور درخواست شد.

۱۰ قطعه زمین به والدین شهدا در قشم واگذار شد

محمدحسینی با بیان اینکه عزت و آبروی امروز اسلام و امت اسلام مرهون خون های پاک و مطهر شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، دفاع از حرم و شهدای اقتدا و امنیت است، گفت: فرهنگ عبرت آموز، پویا و متعالی شهدا ریشه در فطرت الهی و ارزش های اسلامی و عاشورای امام حسین (ع) دارد که تمامی مسوولان نظام اسلامی باید خادم و خدمتگذار والدین و خانواده های معزز و معظم شهدا باشند.

رییس شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان قشم با تقدیر از افشار فتح الهی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در واگذاری این ۱۰ قطعه زمین به والدین شهدای در قید حیات این جزیره افزود: پاسداشت راه و آرمان شهدای گرانقدر و تاریخ ساز رسالتی مقدس و تکلیفی خطیر و انکار ناپذیر است که بدینوسیله مراتب قدردانی اینجانب و اعضای شورای اداری این شهرستان مرزی از اقدام انقلابی رییس هیات مدیره منطقه آزاد را اعلام می کنیم.

به گزارش ایرنا، در مراسم اهدای سند این زمین‌ ها، مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در امور شهدا و ایثارگران و مدیر بنیاد شهید شهرستان مرزی قشم حضور داشتند.

صاحب‌ خانه شدن، یکی از خواسته‌ های به‌ حق خانواده‌ های شهدای این جزیره بود که بعد از سال‌ ها وعده از سوی مدیران عامل سازمان منطقه آزاد قشم در دولت مردمی آیت الله سید ابراهیم رییسی محقق شد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha