قرارگاه پیشرفت در ۶ دهستان محروم هرمزگان فعالیت دارد

بندرعباس - ایرنا - مسوول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر مبنی بر محرومیت‌زدایی گفت: ماموریت قرارگاه پیشرفت استان محرومیت‌زدایی و رسیدگی به ۶ دهستان محروم تا رسیدن به نقطه مطلوب است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار اصغر صادقی روز دوشنبه در حاشیه دیدار با مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان افزود: «کوهشاه احمدی حاجی آباد»، «سیاهو بندرعباس»، «دژگان بندرلنگه»، «درپهن میناب»، «سورک جاسک» و «پارامون بشاگرد» از دهستان های جامعه هدف قرارگاه پیشرفت سپاه هرمزگان هبستند.

وی بیان کرد: از آنجایی که مهم‌ترین خواسته و مطالبه مردم این مناطق ایجاد راه آسفالته، مشکلات آب آشامیدنی و پمپاژهای کشاورزی و مساله تامین مسکن است لذا قرارگاه پیشرفت از سال گذشته تاکنون در این دهستان‌ها به انجام فعالیت‌هایی در حوزه های زیرساخت و عمران، فرهنگی، بهداشت و سلامت، تعلیم و تربیت، اشتغال و جهاد آبرسانی مشغول است.

مسوول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان اظهار کرد: این قرارگاه همچنین آمادگی دارد برای اجرای طرح‌های مختلف در دهستان‌های هدف با بنیاد مسکن استان همکاری کند.

سرهنگ صادقی تصریح کرد: عمران، آبادانی و توسعه هرمزگان از جمله اهداف همه دستگاه‌های اجرایی استان است که در این راستا باید دست در دست هم دهیم تا اهداف محقق شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هرمزگان نیز در این دیدار گفت: همه دستگاه‌های اجرایی استان برای توسعه زیرساخت‌ها و رونق اقتصاد به‌ویژه در حوزه مسکن مناطق محروم همکاری لازم را داشته باشند تا مشکلات محرومان رفع شود.

شهریار نوری زاده ادامه داد: بنیاد مسکن هرمزگان نیز می‌تواند در اجرای طرح‌های عمرانی و احداث طرح‌های دولتی به دستگاه‌های اجرایی کمک کند و در صورت وجود طرح مناسب و کارآمد اقتصادی می‌توان از تجربه خوب بنیاد مسکن استفاده کرد.

وی با بیان اینکه بنیادمسکن در حوزه خانه‌های روستایی عملکرد مناسبی داشته است و آماده همکاری با قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه هرمزگان است، افزود: خوشبختانه بنیاد مسکن نقش ویژه‌ای در محرومیت‌زدایی به‌ویژه در روستاها داشته است.

گفتنی است مسوول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان پیش از این در دیدار با نماینده بنیاد مستضعفان استان نیز به مسائل و مشکلات ۶ دهستان محروم مورد هدف این قرارگاه اشاره کرد که با توجه به رسالت خطیر محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان کشور، درخواست شده این مناطق محروم نیز از خدمات ارزشمند بنیاد بهره مند شود.

قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان در حوزه اجرای طرح‌های محرومیت زدایی از جمله آبرسانی، راه سازی، ساخت خانه عالم، مسجد، مدرسه سازی و کارهای فرهنگی پیشگام بوده و با خدمات خود به مناطق محروم باعث شده تا مردم روستاها طعم مدیریت جهادی اوایل انقلاب را حس کنند.

هرچند دژگان بندرلنگه، گافر و پارامون بشاگرد، درپهن میناب، سیاهوی بندرعباس، کوشا احمدی حاجی آباد و سورک جاسک از روستاهای هدف قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه هرمزگان هستند اما محرومیت زدایی از دیگر روستاها نیز در دستورکار این قرارگاه قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها