۲۶ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۳۰
کد خبرنگار: 1003
کد خبر: 85000074
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ساخت تونل کبیرکوه جاده آبدانان - دره شهر ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

ایلام - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه احداث تونل بزرگ کبیرکوه بین شهرستان های آبدانان و دره شهر به ۷۵ درصد رسیده است.

سعید هژبری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طول تونل اصلی کبیرکوه چهار هزار و ۷۵۰ متر است که حفاری و کف برداری آن به پایان رسیده و هم اکنون پیمانکار مشغول عملیات لاینینگ آن بوده و ۲ هزار و ۸۰۰ متر از لاینینگ آن نیز به انجام رسیده است.

وی افزود: در خروجی تونل کبیرکوه از سمت آبدانان ۹ کیلومتر عملیات راه سازی (۶ کیلومتر به سمت مورموری و دهلران و ۳ کیلومتر به سمت شهر آبدانان) نیز در دست اجراست که در مرحله روسازی است.

معاون استاندار ایلام با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی تونل کبیرکوه به ۷۵ درصد رسیده است، یادآور شد: ۳۰۰ میلیارد تومان ماده اعتبار ۶۵ و ۱۴۰ میلیارد تومان سفر رییس جمهور به استان و همچنین ۱۰۰ میلیارد تومان از محل متمم سفر برای تکمیل تونل کبیرکوه لحاظ شده است.

هژبری تاکید کرد: تونل کبیرکوه بین شهرستان دره شهر و آبدانان قرار دارد و پس از بهره برداری بیش از ۲۰۰ پیچ پر خطر و گردنه صعب العبور کبیرکوه را حذف و در آینده تاثیر مهمی در توسعه منطقه به جهت اتصال استان‌های مرکزی به مرزهای بین المللی عراق خواهد داشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha