۲۵ دی ۱۴۰۱، ۲۳:۴۱
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 84999780
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای سرد تا بهمن ماه در خراسان جنوبی ماندگار است

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: ماندگاری سرما و دمای زیر صفر تا هفته دوم بهمن در استان پیش‌بینی شده لذا حفظ شرایط پایدار شبکه گاز ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا عباس‌زاده شامگاه یکشنبه در جلسه مشترک ستاد مدیریت بحران و ستاد مدیریت مصرف انرژی استان که به ریاست استاندار خراسان جنوبی و با حضور ویدئوکنفرانسی فرمانداران برگزار شد گفت: با توجه به شرایط موجود، فرمانداران هر لحظه باید آمادگی کامل برای قطع گاز را داشته باشند.

وی افزود: با توجه به افت فشار، وضعیت پایداری شبکه گاز در خراسان جنوبی شکننده است و باید تمهیدات لازم برای صرفه‌جویی در مصرف اندیشیده شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: مدارس و مراکز آموزشی استان تا پایان هفته غیرحضوری شده و تا زمان پایداری شبکه گاز، شرایط به همین شکل باید مدیریت شود، تعطیلی ادارات و دستگاه‌های اجرایی هم به خاطر کاهش مصرف گاز و پایداری شبکه برای مصارف خانگی است.

وی یادآور شد: برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم لازم است فرمانداران تدبیری داشته باشند تا برخی شعب بانک‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳ فعالیت داشته باشند و دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند برق و آب که بتوانند با سوخت جایگزین گرمایش لازم را داشته باشند، امکان فعالیت در ساعت ۹ تا ۱۳ را دارند.

عباس‌زاده افزود: اگر مصرف گاز افزایش یابد، افت فشار روی می‌دهد لذا «پویش هر خانه یک اتاق گرم» باید در شهرستان‌ها ترویج شود.

وی با اشاره به درخواست‌هایی در شهرستان‌ها برای گاز مایع گفت: براساس گزارش شرکت پخش فرآورده‌های نفتی میزان مورد نیاز در مراکز ذخیره توزیع شده است.

سخنگوی ستاد مدیریت مصرف انرژی استان خراسان جنوبی با اشاره به تلاش نیروهای امداد گاز در خدمات‌رسانی به مردم ادامه داد: بازدید سرزده از ایستگاه‌های گاز در نیمه شب گذشته انجام شد که در دمای منفی ۱۲ تا ۱۵ درجه اقدامات فنی را انجام می دادند تا فشار خط حفظ شود و قابل تقدیر است.

وی گفت: در برخی استان‌های همجوار علیرغم بالا بودن فشار اما گاز قطع شده بود که در استان خراسان جنوبی به خاطر اقدامات فنی، قطع گاز به حداقل رسید.

عباس‌زاده افزود: تمامی گلخانه‌ها و مرغداری‌های استان از سوخت جایگزین استفاده می‌کنند و مشکل سوخت مجتمع گلخانه‌ای خوسف هم با تدبیر ویژه دنبال شود.

مراکز بهداشتی و درمانی به سوخت جایگزین مجهز هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم گفت: مراکز بهداشتی و درمانی با آمادگی کامل به سوخت جایگزین تجهیز شده و هیچ نگرانی از بابت قطع گاز نیست.

سید محمد موسوی میرزایی افزود: تا فردا ۱۰۰ درصد سوخت مراکز بهداشتی و درمانی از مدار مصرف گاز خارج می‌شود.

وی گفت: خوابگاه دانشجویی در فردوس و طبس تعطیل شده ولی برخی دانشجویان که از راه دور بودند، ماندگار شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: خانه‌های بهداشت نقاط روستایی اگر وسایل گرمایشی با سوخت جایگزین تامین شود فعال خواهد بود در غیر این صورت تعطیل هستند.

فرمانداران هم در این نشست به شکل ویدئوکنفرانس آخرین وضعیت گازرسانی، قطع گاز و توزیع سوخت جایگزین را ارایه دادند.

مدیریت قیمت تمام‌شده نفت سفید، نیاز برخی روستاها به لوازم نفت‌سوز، توجه به مرغداری‌ها برای حمل مرغ به کشتارگاه، لزوم فعال شدن بانک‌ها و برخی ادارات خدمات‌رسان از مهمترین دغدغه‌های مردمی بود که در این نشست توسط فرمانداران مطرح شد.

مشکل سوخت نیروگاه قاین هم از موضوعاتی بود که در این نشست مطرح و مقرر شد از سطح ملی پیگیری شود.

لزوم نظارت بر بازار فروش وسایل نفت‌سوز و برقی هم در این نشست مورد تاکید قرار گرفت که از احتکار و گرانفروشی جلوگیری شود.

برخورد با مراکز و اصنافی که غیرقانونی اقدام به وصل مجدد گاز کنند از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست بر آن تاکید شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha