برگزاری همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری نفت و انرژی‌های تجدید پذیر در قشم در بهمن‌ماه

قشم - ایرنا -مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری دومین نمایشگاه و همایش معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز و انرژی های تجدید پذیر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور از تاریخ سوم تا پنجم بهمن ماه در این جزیره خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، افشار فتح الهی افزود: این همایش با توجه به اهمیت مناطق آزاد در اقتصاد ملی و با هدف بازشناسی ظرفیت های سرمایه گذاری این مناطق و شکل دهی خوشه های جدید سرمایه‌ گذاری برگزار می شود.

وی بازگرداندن اعتماد سرمایه‌ گذاران و فعالان اقتصادی، توسعه بنادر، تحقق رویکرد اقتصاد دریا محور، ارتقاء ظرفیت های کریدور شمال جنوب، توسعه زیرساخت های و ایجاد روش های متنوع تامین مالی، ایجاد ارزش افزوده در تولیدات حوزه انرژی و تقویت رویکرد صادرات محور را از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه برشمرد.

برگزاری همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری نفت و انرژی‌های تجدید پذیر در قشم در بهمن‌ماه

به گفته فتح الهی جزیره قشم با وسعت هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع علاوه بر وجود جاذبه های طبیعی با وجود ۱۷ میدان نفتی و گازی یکی از نقاط راهبردی کشور در حوزه انرژی محسوب می شود و سرمایه گذاری های خوبی نیز در این زمینه در حال انجام است و این جزیره در آستانه تبدیل شدن به هاب انرژی کشور است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: انتخاب این جزیره به عنوان میزبان برگزاری این رویداد علاوه بر توسعه هرچه بیشتر حوزه انرژی هاب جدید انرژی کشور منجر به آشنایی بیشتر کارشناسان داخلی و خارجی با ظرفیت های قشم و سایر مناطق آزاد خواهد شد.

برگزاری همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری نفت و انرژی‌های تجدید پذیر در قشم در بهمن‌ماه

به گزارش ایرنا، جزیره زیبای قشم مشرف به تنگه هرمز و مجرای ورودی به خلیج فارس و دریای عمان است.

این جزیره که بزرگ‌ ترین جزیره خلیج فارس است، به دلیل مجاورت با اقیانوس هند، وجود منابع نفت و گاز و واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی و تجهیزات فرا ساحلی و برخورداری از تسهیلات بندری برای کشتی‌ های بزرگ (در رده پاناماکس) یکی از استراتژیک‌ ترین جزایر ایران و خلیج فارس است که به دلیل خدمات سوخت‌ رسانی به کشتی‌ های عبوری از آبراهه بین‌ المللی و پارک‌ های انرژی و زیست – فناوری آن شهرتی جهانی دارد.

از سوی دیگر، ویژگی‌ های طبیعی و تاریخی این جزیره، باعث شده قشم به یکی از مقاصد گردشگری اصلی در ایران تبدیل شود.

برگزاری همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری نفت و انرژی‌های تجدید پذیر در قشم در بهمن‌ماه

منطقه آزاد تجاری- صنعتی قشم، حدود ۳۰۰ کیلومتر مربع از این جزیره را شامل می‌ شود. این منطقه به دلیل قرارگیری در نقطه‌ ای کلیدی از کریدور ترانزیتی شمال- جنوب، دسترسی به کریدور پروازهای بین‌ المللی شرق- غرب و تسهیلات بندری آن، که به نوعی مکمل بندر شهید رجایی است، نقش پررنگی در تجارت و بازرگانی جهانی دارد.

اهداف و محورهای اصلی فعالیت‌ های این منطقه آزاد تجاری- صنعتی شامل توسعه و گسترش صنعت ترانزیت و حمل و نقل، گسترش تجارت و خدمات تجاری، صنایع انرژی‌ بر، صنایع بیوتکنولوژیک و منابع دریایی، صنایع گردشگری، شیلات و صید صنعتی، خدمات پشتیبان نفت و پارک‌ های انرژی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha