پوتین: حملات روسیه از یک پویایی مثبت پیروی می‌کند

تهران- ایرنا- رئیس جمهور روسیه با اشاره به تصرف شهر سولدار، تاکید کرد: کارزار نظامی روسیه در اوکراین یک پویایی مثبت را دنبال می‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای هفته‌نامه لو پوئن، ولادیمیر پوتین روز یکشنبه اضافه کرد: پویایی مثبت است و همه چیز طبق برنامه‌های وزارت دفاع و ستاد کل پیش می‌رود.

رئیس جمهور روسیه این سخنان را در پاسخ به سوال خبرنگاری از کانال Rossia-1 در مورد اخبار شهر سولدار که ارتش روسیه روز جمعه مدعی تصرف آن شده است، اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، ارتش روسیه اعلام داشت که شهر سولدار را به طور کامل فتح کرده است؛ موضوعی که همچنان توسط کی‌یف تکذیب می‌شود.

پوتین در این مصاحبه اظهار امیدواری کرد که رزمندگان روسیه بار دیگر ما را با نتایج نظامی خود خوشحال کنند.

به گفته ارتش روسیه، فتح سولدار، جایی که معادن نمک مهمی وجود دارد، از نظر تئوری می‌تواند محافظت از تجهیزات و نفوذ به پشت خطوط دشمن را ممکن کند و گامی برای محاصره شهر همجوار باخموت باشد.

پوتین: حملات روسیه از یک پویایی مثبت پیروی می‌کند

روسیه روز جمعه گذشته اعلام کرد که نیروهایش شهرک سولدار را در استان دونتسک در شرق اوکراین پس از درگیری های شدید چند ماهه، تصرف کردند.

هنوز مقام های اوکراین سقوط سولدار را تائید نکرده‌اند و گزارش های ضد و نقیضی درباره سرنوشت این شهر منتشر می‌شود.

دونتسک یکی از چهار استان اوکراین است که روسیه پس از برگزاری همه‌پرسی در سپتامبر سال گذشته میلادی، به خاک خود ملحق کرد و این استان را به همراه لوهانسک، بخشی از خاک خود می‌داند.

ژنرال ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که آزادسازی شهرک سولدار پنجشنبه شب گذشته تکمیل شد و این تحول، برای تداوم عملیات در منطقه دونستک، از اهمیت برخوردار است.

وی افزود: تسلط بر سولدار به نیروهای روسیه امکان قطع خطوط پشتیبانی نیروهای اوکراین در باخموت و سپس مسدود کردن مسیر آنها و محاصره کردن یگان‌های اوکراین را در آن منطقه می‌دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha