استاندار اردبیل: آزادگان و شهدا بهترین روایتگر ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند

اردبیل-ایرنا- استاندار اردبیل گفت: آزادگان و خانواده‌های شهدا بهترین روایتگر ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید حامد عاملی روز یکشنبه در جلسه هماهنگی کنگره شهدای اردبیل اظهار کرد: همه باید تلاش کنیم تا نام، سیره، سبک و الگوهای رفتاری شهدا را حفظ کرده و آن را به نسل‌های بعدی انتقال دهیم.

وی با تاکید بر لزوم هماهنگی کمیته‌های این کنگره از جمله کمیته‌های شهرستان‌ها برای برگزاری باشکوه این مراسم گفت: ۲۱۱ روز تا زمان برگزاری این کنگره باقی مانده و در این مدت همه باید تلاش کنند تا این کنگره به نحو احسن برگزار شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه آزادگان و خانواده‌های شهدا بهترین روایتگر ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هستند، افزود: باورها و ارزش‌های دوران انقلاب و دفاع مقدس بدلیل تاثیر بالایی که در آینده کشور دارد باید به نسل جدیدی که آن دوران را درک نکرده‌اند، انتقال یابد.

وی نیروی جوان را سرمایه‌های کشور دانست و افزود: نهادهای مختلف، ایثارگران و آزادگان همه باید تلاش کنند تا پیشرفت کشور به دست جوانان که آینده کشور به دست آن‌ها خواهد بود، محقق شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: معرفی دوران هشت ساله دفاع مقدس از ابعاد مهم جهاد تبیین است و باید نسل جدید بدانند که ما چگونه هشت سال در مقابل قدرت‌های بزرگ ایستادگی کردیم.

عاملی گفت: همه دستگاه‌های اجرایی از باب وظیفه ملی و مکتبی به این امر واقف هستند که با هر آنچه که در توان دارند برای برگزاری برنامه‌های شایسته و در شان کنگره شهدا، تلاش کنند

استاندار اردبیل با بیان اینکه همه ما باید خادم واقعی مردم باشیم، افزود: ما در مقابل مردم وظایف بسیاری داریم و بایستی با الگو قرار دادن آرمان و اهداف شهدا، شبانه روزی و خالصانه برای رفع مشکلات و گرفتاری‌های مردم تلاش کنیم.

برگزاری باشکوه کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل نیازمند اهتمام همه مسئولین است

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل هم در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استان و میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: استان اردبیل در ایام اخیر و در ایام شهادت حضرت زهرا(س) میزبان ۱۰ شهید گمنام والامقام بود که این حضور شهدا مایه خیر و برکت برای استان بود.

سردار غلامحسین محمدی اصل ادامه داد: شهدای گمنام تازه تفحص شده فتنه اخیر را که از خارج از کشور و از طریق دشمنان قسم خورده مدیریت می‌شد، خاموش کردند.

وی با بیان اینکه همه مسئولین در قبال شهدا وظایف سنگینی دارند، افزود: از مردم ولایتمدار و همیشه صحنه استان که در برنامه‌های تشییع و خاکسپاری شهدا بی بدیل و بی نظیر بودند قدردانی می‌کنم اما عملکرد برخی مسئولین و مدیران استانی در راستای پیام و اهداف و شهدا قابل قبول نیست.

فرمانده سپاه استان اردبیل در ادامه امنیت و آرامش ایران اسلامی را ثمره خون شهدا توصیف و تاکید کرد: اگر جانفشانی و ایثار شهدای عزیز ما نبود، بدون شک با توطئه دشمنان و کینه‌ای که آنان از نظام و ملت ایران دارند کشور ما همچون سوریه و افغانستان می‌شد.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان تاکید داشت: مسئولان باید در راستای پیام و اهداف و آرمان شهدا برای مردم الگو باشند و احساس مسئولیت کنند و به خون شهدا وفادار باشند نه اینکه مردم را با عمل خودشان از پیام و آرامان و وصایای شهدا دور کنند.

دبیر کل کنگره ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل با بیان اینکه همه مدیران و مسئولان باید برای برگزاری باشکوه کنگره شهدای استان تلاش کنند، گفت: برگزاری باشکوه کنگره ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل اهتمام و اراده جهادی و میدانی مدیران و مسئولین استان را می‌طلبد و کم کاری در این خصوص قابل قبول نیست.

استان اردبیل با تقدیم سه هزار و ۴۰۰ شهید از مجموع ۲۲۰ هزار شهید دوران دفاع مقدس و حدود ۱۰ هزار جانباز جزو سه استان برتر در کشور است که بیشترین شهدا را تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha