وزیر بهداشت: ۸۵۰ مرکز بهداشتی در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسیده‌ است

پردیس - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از آغاز بکار دولت سیزدهم تاکنون حدود ۸۵۰ مرکز بهداشتی در کشور بهره‌برداری شده و تا پایان سال این رقم به ۲ هزار مرکز می‌رسد، این درحالی است که با برنامه ریزی انجام شده بیمارستانی مجهز در یزد تا خرداد ماه سال آینده تحویل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر بهرام عین‌اللهی روز یکشنبه در مراسم افتتاح بیمارستان خیرساز الغدیر شهر بومهن اظهار داشت: در ۱۶ ماه آغاز بکار دولت مردمی آیت الله دکتر رئیسی کارهای بزرگی صورت گرفته که بزرگترین افتخار ما تکمیل طرح های نیمه تمام و ناقص است که در این راستا ۱۰ هزار و ۶۰۰ طرح در ۷۹ مرکز درمانی افتتاح شد.

وی بااشاره به طرح های درمانی و سلامت در استان تهران، افزود: ۱۳ طرح سلامت و بیمارستانی در استان تهران داریم که بسیاری از آنها نیمه تمام بود مانند طرح های درمانی ملارد، ورامین، پیشوا و شهدای تجریش که با تلاش استاندار اسبق پیگیری شد و به بهره‌برداری رسید و در این راستا توجه خاص به سلامت باعث افتخار است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه خیران ظرفیت مناسبی دارند، خاطرنشان کرد: خیران مایه افتخار ما هستند و در سال گذشته ۲ هزار میلیارد تومان به ما کمک کردند و در مناطق محروم بیمارستان ساختند.

وزیر بهداشت: اولین دانشگاه علوم پزشکی را در عراق افتتاح کردیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اولین دانشگاه علوم پزشکی را در عراق افتتاح کردیم ،با افتتاح این دانشگاه علم خود را به دیگرکشورها صادر می کنیم . لبنان، غنا و تاجیکستان دیگر کشورهایی است که دانشگاه شهید بهشتی در آن افتتاح خواهد شد و ما تنها نیروی انسانی را تامین می کنیم.

وی ادامه داد: نقطه عطف تاریخ کشور ما دفاع مقدس است و در آن زمان تمام دنیا برعلیه ما بود در پست های امداد بیمارستان صحرایی کادر سلامت در خط مقدم افتخار آفرینی و شهدای بزرگی را برای دفاع از کشور تقدیم کرد.

این مسئول ضمن قدردانی از زحمات کادر در مان در دوران همه گیری کرونا، اظهار داشت: کادر سلامت با تقدیم ۳۰۰ شهید مردانه در مقابل کرونا ایستاد و این در حالی است که کادر درمان سایر کشورها از بیماران فرار می کردند، اما کادر درمان ما مردانه ایستادند.

عین اللهی گفت: در حوزه پزشکی و سلامت تاریخ پرافتخاری را بعد از انقلاب داریم اما دشمن قسمت پر لیوان و افتخارات ما را نمی بیند.

وی ادامه داد: در گذشته پزشکان کشورمان از هند و پاکستانی بودند و برای کوچکترین کار پزشکی اعزام به خارج داشتیم اما پس از انقلاب پیشرفت عظیمی در حوزه پزشکی ایجاد شد و امروزه نه تنها نیاز کشور را رفع می کنیم بلکه کشورهای مجاور برای درمان به ایران می آیند.

پیشرفت مرکز رویان در زمینه سلول های بنیادی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مرکز رویان در زمینه سلول های بنیادی پیشرفت قابل توجهی داشته است.

وی با بیان اینکه پیرشرفت خوبی در مقابله با کرونا داشتیم، اضافه کرد: ویروس کرونا در تمام کشورها به طور یکسان همه گیر شد و امروز بعد از سه سال وضعیت کشورها ما با کشورهای مدعی قابل مقایسه نیست و ما وضعیت بهتری داریم.

این مسئول تاکید کرد: در شروع کار دولت، ۱۵ میلیون واکسن تزریق شده بود و امروز به ۱۵۵ میلیون تزریق رسیدیم، روزانه یک میلیون و ۶۰۰ دز تزریق کردیم و در مدت کوتاه این ویروس سرکوب شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: امروز تعداد زیادی از کشورها در آتش کرونا می سوزند اما ایران در وضعیت مناسب است و این مهم از دست آوردهای دولت است.

وی با تاکید بر اهمیت بیمه سلامت، اظهار داشت: امسال ۶ میلیون نفر رایگان بیمه شدند و بیمه همگانی انجام شد، صندوق بیماری های خاص با پنج هزار میلیارد تومان در هیات دولت تصویب و اجرایی شده است و امیدواریم در سالهای آینده افزایش پیدا کند.

این مسئول با اشاره به اهمیت جوانی جمعیت، خاطرنشان کرد: مشکل پیری جمعیت را پیش رو داریم و دشمن در این زمینه بسیار فعالیت کرده است به فعالیت های فرهنگی برای مقابله با پیری جمعیت نیاز داریم ،قرارگاه جوانی جمعیت ایجاد شده و همه باید کمک کنند تا از این پیچ تاریخی عبور کنیم و برای این مهم تنها هفت سال زمان داریم.

اختصاص ۴۵۰ میلیارد تومان برای دارو

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: ۴۵۰ میلیارد تومان دارو برای بیماران اختصاص دادیم، طرح دارویار طرحی موفق بود که از ارز ترجیهی به نیمایی تبدیل شد.

وی افزود: نسخه الکترونیکی از ۱۰ به ۹۰ درصد افزایش داشته و در تمام حوزه های پزشکی همتراز با کشورهای پیشرفته هستیم.

عین اللهی اضافه کرد: پزشک خانواده در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر انجام شده، رشد دانش بنیان به ۱۲ درصد رسیده، ارتقای علمی از ۱۵ به ۱۶ رسیده، بسیاری از تجهیزات، تولید شرکت های دانش بنیان است و باید به دانشمندان کشور کمک کنیم.

وی با بیان اینکه امروز برنامه نداریم بلکه کارنامه داریم و مردم به چشم خود می بینند، یادآور شد: بیمارستان شهدای تجریش با ۸۷۰ تخت بزرگترین مرکز درمانی است که توسط سپاه احداث می شود و امیدواریم به زودی افتتاح شود همچنین کلینیک مهدیه در جنوب تهران جزو بیمارستانهایی است که به جوانی جمعیت کمک می کند و به زودی افتتاح خواهد شد.

در پی بازدید و تاکید رئیس جمهور، فاز دوم بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی انصار الغدیر شهربومهن امروز یکشبنه ۲۵ دیماه با حضور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی، معاون اجرایی رئیس جمهور و مسئولان استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha