ارتفاع برف در برخی شهرهای کردستان به بیش از ۳۰ سانتی‌متر رسید

سنندج- ایرنا- معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان با اشاره به فعالیت موج بارشی از روز شنبه، گفت: در شبانه‌روز گذشته ارتفاع برف در برخی از شهرهای استان به بیش از ۳۰سانتی متر رسید.

علی پناهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیشترین ارتفاع برف گزارش شده در شبانه روز گذشته مربوط به ورمهنگ(روستایی از توابع کامیاران) با ۳۵ سانتی متر، سنندج با ۳۳ سانتی متر و قروه ۳۰ سانتی متر است.

وی افزود: همچنین ارتفاع برف در زرینه ۲۸ سانتی‌متر، بیجار ۲۵‌ سانتی‌متر، هزارکانیان ۲۲ سانتی‌متر، مریوان پنج سانتی‌متر و سقز چهار سانتی‌متر گزارش شده است.

معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان همچنین به میزان آب حاصل از بارندگی در نقاط مختلف استان اشاره کرد و گفت: بیشترین میزان آب مربوط به روستای ورمهنگ با ۴۸میلی‌متر، شهر موچش ۲۸ میلی‌متر و سروآباد ۲۳میلی‌متر است.

پناهی اضافه کرد: میزان آب حاصل از بارندگی در قروه ۲۰میلی‌متر، مریوان و دهگلان ۱۸میلی‌متر، بابارشانی ۱۶ میلی‌متر، سنندج ۱۳ میلی‌متر، نساره و بیجار ۱۲ میلی‌متر، آویهنگ و قاملو ۱۱ میلی‌متر و سایر نقاط‌ استان کمتر از ۱۰ میلی‌متر گزارش شد.

وی ادامه داد: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل، های پیش‌یابی هواشناسی، به‌تدریج از بعدازظهر امروز یکشنبه سامانه بارشی حاضر در سطح منطقه از نیمه شرقی استان خارج شده و هوای استان نسبتاً پایدار خواهد شد.

معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان اضافه کرد: از فردا دوشنبه تا آخر هفته نیز به‌غیر از پوشش ابر، در بعضی از ساعات مه و غبار رقیق، گاهای وزش باد و در ارتفاعات و گردنه‌ها کولاک برف پدیده دیگری نخواهیم داشت.

به گفته پناهی از لحاظ دمایی نیز از امروز تا روز جمعه میانگین دمای شبانه روزی ۶ تا هشت درجه (به ویژه در طول شب و اوایل صبح) کاهش می یابد و هوای سطح منطقه سردتر خواهد شد.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha