۲۵ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۲۶
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 84999207
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 گناوه با ۹۰ میلی‌متر رکورددار بیشترین میزان بارش در استان بوشهر

بوشهر- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: تاکنون بیشترین میزان بارندگی سامانه بارشی که از روز شنبه در این استان فعال شده و همچنان ادامه دارد، با ۹۰ میلی‌متر در شهر گناوه ثبت شده است.

پیام مساعدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین بعد از گناوه، میزان بارندگی در شهرهای بوشهر، خارگ، برازجان، خورموج، اهرم، دیلم، دیر و جم به ترتیب با ۷۱، ۵۳، ۳۰.۵، ۲۴، ۱۵، ۵.۴، ۲.۵ میلیمتر به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: با توجه به نقشه های هواشناسی سامانه بارشی که از دیروز وارد استان شده تا سه شنبه در این استان فعال است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در این مدت در برخی ساعت‌ها بارش پراکنده باران، گاهی رگبار و رعد و برق، مه از پدیده های مورد انتظار برای استان بوشهر است که پیش بینی شده سه شنبه بارش‌ها از شدت بیشتری برخوردار باشد.

وی یادآور شد: همچنین امروز و فردا در برخی ساعت‌ها سرعت وزش بادهای جنوبی روی دریا افزایش خواهد یافت.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته دیر و عسلویه به ترتیب با ۲۴ و ۲۳.۴ درجه سانتیگراد گرم ترین شهرهای ایران در ۲۴ ساعت گذشته بودند که در مقابل فریمان در استان خراسان رضوی با منفی ۲۴ درجه سردترین شهر ایران بود.

مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر ابری، همراه با غبار محلی، پدیده مه و در برخی نقاط همراه با بارش پراکنده باران گاهی رعدو برق و وزش باد پیش بینی می‌‎شود.

وی افزود: در این مدت جهت وزش باد به طور غالب جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در فراساحل خلیج فارس ۱۶ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

مساعدی عنوان کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر در برخی ساعت‌ها تا ۱۵۰ سانتیمتر و در فراساحل مرکزی و شمالی ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش بینی می‌‎شود.

وی اضافه کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۶:۳۰، مد دریا ساعت ۱۳:۳۵ و جزر دوم ساعت ۱۹:۲۵ خواهد بود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha