۷۰ درصد هزینه  مرمت مدارس آسیب دیده از فرونشست در اصفهان نیازمند کمک خیران است

اصفهان - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان گفت: تنها ۳۰ درصد هزینه ساخت مدارس آسیب دیده از فرونشست زمین در استان با مصوبه اعتباری سفر رئیس‌جمهور تامین می‌شود و تامین بقیه هزینه مرمت این مدارس نیازمند کمک خیران است.

مجید نسیمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در استان اصفهان در مجموع ۴۰ باب مدرسه با ۴۰۸ کلاس و بالغ بر ۱۸ دانش‌آموز بر اثر فرونشست دچار آسیب شده است، گفت: این مدارس بیشتر در نواحی چهار، پنج و ۶ کلان‌شهر اصفهان و همچنین در شهرستان‌های برخوار، پیربکران، فلاورجان و شاهین‌شهر وجود دارد که باید در سریعترین زمان تخلیه و بازسازی شود.

مدیرکل نوسازی مدارس اصفهان افزود: در ناحیه پنج آموزش و پرورش اصفهان نیاز فوری به احداث پنج باب مدرسه احساس می شود، زیرا تمامی مدارس این ناحیه دو نوبته است و حداقل ۱۲ مدرسه شرایط مناسبی از نظر ساختمانی ندارد و تراکم دانش‌آموزی بالاست.

وی علت افزایش جمعیت دانش‌آموزی ۳.۳۱ درصدی مدارس اصفهان را به ویژه در مناطق چهار و پنج ، مهاجرت از استان‌های همجوار عنوان کرد و گفت: در سال تحصیلی جاری ۲۳۰ مدرسه با ۲ هزار و ۲۱۹ کلاس درس و با حدود ۷۰ هزار دانش‌آموز در نوبت مخالف در ۲۲ منطقه و ناحیه استان دایر است.

نسیمی خاطرنشان کرد: برای یک نوبته کردن مدارس استان در مجموع به ۲۳۰ مدرسه با ۹ کلاس و یا ۱۸۵ مدرسه با ۱۲ کلاس درس در استان با کمک خیران نیاز است.

وی با بیان اینکه در بیست و چهارمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان اصفهان، خیران یکهزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای امر خیر مدرسه سازی در استان تعهد دادند، گفت: باکمک‌های خیرخواهانه می‌توان به رفع بخش مهمی از چالش وجود مدارس خطرآفرین در استان خاتمه داد.

حدود یک‌میلیون دانش‌آموز در بیش از ۶ هزار واحد آموزشی در استان مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha