جاده‌های کردستان برفی و تردد فقط با زنجیرچرخ امکانپذیر است

سنندج-ایرنا- معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: با توجه به بارش سنگین برف و  وقوع کولاک در نقاط مختلف استان، در حال حاضر تردد در جاده‌های استان فقط با زنجیر چرخ امکانپذیر است.

رامبد نوذری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارش سنگین برف که از عصر روز شنبه در سطح استان آغاز شد تمام محورها را در برگرفت و ارتفاع برف در برخی از محورهای برون شهری به بیش از ۴۰ سانتی‌متر می‌رسد.

وی با بیان اینکه راهداران از شب گذشته با استفاده از تمام تجهیزات و امکانات در محورهای مختلف استان مشغول برف‌روبی هستند، گفت: توصیه می شود طی امروز و امشب مردم از ترددهای غیرضروری در جاده‌های استان خودداری و در صورت ضرورت حتما از زنجیر چرخ استفاده کنند.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان یادآور شد: درحال حاضر در مبادی ورودی استان پلیس‌راه اجازه تردد به هیچ خودرویی را نمی دهد مگر اینکه به تمام وسایل و تجهیزات گرمایشی و زنجیر چرخ مجهز باشد.

انجام بیش از سه‌هزار کیلومتر برف‌روبی در جاده‌ها

وی در ادامه اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته، سه‌هزار و ۳۰۸کیلومتر از محورهای شریانی و غیرشریانی استان توسط عوامل راهداری برف‌روبی شد.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان افزود: در این بازه زمانی ۹۶ دستگاه ماشین‌آلات و ۱۶۹ نفر از نیروهای راهداری در محورهای شریانی استان مشغول بودند و سه هزار و ۱۵۸ کیلومتر برف‌روبی انجام دادند.

نوذری میزان شن و نمک مصرفی در این محورها را ۹۹ تن اعلام کرد و ادامه داد هفت خودروی گرفتار در برف و کولاک رهاسازی شد.

وی به برف‌روبی محورهای غیرشریانی استان نیز اشاره و اضافه کرد: در این محورها نیز ۱۴ نفر از عوامل راهداری با بهره‌گیری از ۹ دستگاه ماشین‌آلات، ۱۵۰ کیلومتر برف‌روبی انجام دادند، ضمن اینکه ۱۴تن شن و نمک مصرف شد.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان به راههای روستایی استان اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر راهداران در تمام محورهای استان مشغول برف‌روبی هستند و تاکنون هیچ راه مسدودی روستایی به ما گزارش نشده است.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده است و هر سال بارش باران در این استان از اواسط پاییز شروع می شود.

همچنین جاده های بین شهری استان دارای ۳۸ و جاده های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر است و این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا لغزنده است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha