زنان متخصص ایرانی در کنارهم توانایی رشد خود و کشور را دارند

تهران - ایرنا - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر زنان متخصص ایرانی به درستی توانایی های خود را معرفی کنند، امکان ایجاد بستر رشد خود و کشور را خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، سمیه رفیعی در نخستین رویداد «زنان متخصص دانش بنیان» گفت: یکی از پرسش‌ها و دغدغه‌ها در زمینه زنان این است که چرا توانمندی‌های بانوان در کشور ما آنچنان که باید و شاید نمایش داده نمی‌شود. چرا ما زنان نمی‌توانیم باهم و درکنارهم قرار بگیریم و توانمندی‌هایمان را به اشتراک بگذاریم واز همدیگر حمایت کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: این اتصال به یکدیگر وهمرسانی یک بخش مسأله است. بخش دیگر اینکه مهارت هم کمتر داشتیم به این دلیل که فرصت کسب مهارت در اختیار زنان خیلی قرار داده نشده است. خیلی از خانم ها هستند که دستاورد و محصول فوق‌العاده داشتند، منتها نتوانستند ارتباط بگیرند، نتوانستند مهارت های تعامل و روابط را آنطور که نیاز است مانند آقایان معرفی کنند.

رییس بنیاد زنان متخصص عنوان کرد: امروز کنار هم هستیم که تلاش کنیم تا ظرفیت همرسانی، همکاری و کنار یکدیگر بودن را ایجاد کنیم و نقاط آسیب را پر کنیم. هدف از تشکیل این بنیاد هم نمایش رخ تخصصی بانوان ایران اسلامی در دنیا است.

وی با بیان اینکه زنان ایرانی متخصص در دنیا شناخته شده هستند، عنوان کرد: چه خسرانی برای ما و کشور است که نتوانیم به خوبی این مهارت و توانمندی خودمان را معرفی و تثبیت کنیم و همدیگر را کنارهم داشته باشیم.

رفیعی ادامه داد: کنارهم و باهم بودن می‌تواند بستر رشد خودمان و کشور را فراهم کند. برای خیلی از شماها اگر یک قیاس و هماورد طلبی در دنیا صورت بگیرد توانمندتر هستید.

رفیعی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با بانوان کشور، گفت: ایشان در این دیدار فرمودند که باید حضور زنان فرهیخته، فرزانه و اندیشمند را در فضای حکمرانی تسهیل کنیم و کاش همه مسئولان ما به این سخنان توجه جدی داشته باشند.
وی با بیان اینکه بنیاد زنان متخصص می‌تواند دغدغه مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری را دنبال کند، خاطرنشان کرد: بنیاد زنان متخصص ساختار NGO دارد. یعنی اعضای عضو آن فارغ از جایگاه ها و مسئولیت های حقوقی بیرونی عضویت دارند.

به گزارش ایرنا، در این مراسم سید محسن دهنوی نماینده مردم تهران در مجلس و نماینده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در پنلی جداگانه به گفتگو و بررسی دغدغه‌ها و مشکلات پیش روی فعالان این حوزه پرداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha