بارش برف تا روز دوشنبه در استان همدان ادامه دارد

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: سامانه بارشی از صبح امروز وارد استان همدان شده و به صورت بارش برف در سراسر استان در حال فعالیت است و تا بارش های این سامانه تا روز دوشنبه ادامه دارد.

روح الله زاهدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان طی ۲۴ ساعت آینده، ابری، همراه با بارش برف، سردی هوا و مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: در پی فعالیت این سامانه بارشی، هشدار سطح نارنجی هواشناسی صادر شده است و شهروندان باید به نکات ارائه شده از سوی هواشناسی توجه کنند.

زاهدی تصریح کرد: شدت بارش برف در بعدازظهر امروز و صبح یکشنبه به اوج می‌رسد و ممکن است در برخی از نقاط ارتفاع برف به ۲۰ سانتی متر نیز افزایش یابد.

وی ادامه داد: میزان حجم بارش برف در نیمه جنوبی و غربی استان بیشتر از سایر نقاط است و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات ممکن است باعث مسدود شدن راه های روستایی شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان اظهار داشت: در این مدت کوهنوردان از صعود به ارتفاعات خودداری کنند و رانندگان نیز با توجه به هشدارهای هواشناسی، تجهیزات لازم برای تردد جاده ای را به همراه داشته باشند.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته نهاوند با چهار درجه سانتی‌گراد بالای صفر بیشترین و گل‌تپه و شیرین‌سو با ۹ درجه سانتی‌گراد زیر صفر، سردترین دمای استان را داشته‌اند.

باقری‌شکیب ادامه داد: دمای بیشینه هوای همدان نیز در ۲۴ ساعت گذشته یک درجه سانتی‌گراد بالای صفر و دمای کمینه آن هشت درجه سانتیگراد زیر صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha