حاجی آباد هرمزگان، دمای زیر صفر را تجربه کرد

بندرعباس - ایرنا - معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان با اشاره به کاهش دمای هوای استان در روزهای اخیر با وزش بادهای نعشی گفت: امروز شنبه ایستگاه هواشناسی حاجی آباد دمای کمینه یک دهم درجه زیر صفر را تجربه کرد.

کیانوش عارفی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین در این روز دمای کمینه هوا در چهار ایستگاه هواشناسی هرمزگان همچون سردشت بشاگرد به سه درجه، بستک ۶ درجه، رودان هفت درجه و بندرعباس هشت درجه بالای صفر رسید.

وی یادآورشد: در شبانه روز گذشته در شهرستان بندرخمیر دمای بالای ۱۰ درجه، قشم فرودگاهی ۱۱ درجه، میناب ۱۲ درجه، پارسیان و جاسک ۱۳ درجه، بندرلنگه و قشم دریایی ۱۴ درجه، کیش ۱۵ درجه، لاوان ۱۶ درجه و بوموسی و سیری نیز ۱۹ درجه گزارش شد.

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان اظهار کرد: امروز شنبه تا ظهر فردا یکشنبه، همچنان استان تحت تاثیر فعالیت سامانه پرفشار سرد و وزش بادهای نسبت شدید شمال شرقی خواهد بود.

عارفی بیان کرد: روز جاری بویژه در ساعات صبح تا ظهر در مناطق شرقی، شمالی و مرکزی استان همچنین تنگه هرمز، نقاطی از دریای عمان و شرق خلیج فارس وزش بادهای نسبت شدید شمال شرقی پیش بینی می شود و آب های تنگه هرمز، نقاطی از دریای عمان و شرق خلیج فارس نیز مواج خواهد شد.

وی گفت: بیشینه سرعت باد به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به محدوده ۱۵۰ سانتیمتر خواهد رسید.

معاون هواشناسی هرمزگان ادامه داد: وزش این بادها تا ظهر فردا یکشنبه تداوم خواهد داشت و به تدریج در ساعت بعد از ظهر این روز از سرعت آن کاسته می شود لذا توصیه می شود ضمن جلوگیری از رفت وآمد شناورهای سبک، صیادی و تفریحی، تمهیدات لازم برای رفت وآمد ایمن سایر شناورها انجام شود.

وی اضافه کرد: امروز شنبه آسمان استان صاف تا کمی ابری خواهد بود اما در مناطق غربی خلیج فارس افزایش ابرناکی و بارش پراکنده باران احتمال می رود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها