۲۴ دی ۱۴۰۱، ۲:۰۸
کد خبر: 84997867
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حجم تجارت روسیه و چین بیش از ۲۹درصد افزایش یافت

تهران – ایرنا – بر اساس گزارش اداره کل گمرک چین (GAC) حجم تجارت روسیه و چین در سال ۲۰۲۲ با افزایش ۲۹.۳ درصدی نسبت به سال قبل به بالاترین حد خود یعنی رقمی معادل ۱۹۰.۲۷ میلیارد دلار رسید.

به گزارش ایرنا، اینتل نیوز جمعه شب نوشت، در سال ۲۰۲۲ صادرات چین به روسیه با افزایش ۱۲.۸ درصدی به ۷۶.۱۲ میلیارد دلار رسید. در همین حال، واردات چین از روسیه با ۴۳.۴ درصد افزایش بالغ بر ۱۱۴.۱۵ میلیارد دلار شد.

بر اساس این گزارش، مازاد تجاری روسیه در روابط تجاری با چین به ۳۸ میلیارد دلار رسید که نسبت به سال ۲۰۲۱ سه برابر شده است. همچنین گردش مالی تجاری مالی دو کشور در دسامبر ۲۰۲۲ به ۱۷.۸ میلیارد دلار رسید که در مقایسه با ماه نوامبر ۳ درصد کاهش داشته است.

در سال ۲۰۲۱، گردش تجاری میان روسیه و چین با ۳۵.۸ درصد رشد به ۱۴۶.۸۸ میلیارد دلار رسیده بود.

در ماه اوت ۲۰۲۲، حجم مبادلات تجاری دو کشور به ۱۹.۲۱ میلیارد دلار رسید که صادرات چین به ۷.۹۹ میلیارد دلار و مجموع واردات به ۱۱.۲۱ میلیارد دلار رسید.

گردش مالی تجاری روسیه و چین در سال گذشته با ۳۵.۸ درصد افزایش به ۱۴۶.۸۸ میلیارد دلار رسید.

تجارت روسیه با چین از زمان شروع جنگ در اوکراین به سرعت رشد کرده است و در مسیر رسیدن به هدف گردش مالی 200 میلیارد دلاری قبل از سال 2024 است.

پیش تر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در دیدار لی ژانشو رئیس کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین در مجمع اقتصادی شرق در ولادی وستوک، گفته بود که روسیه و چین به زودی می‌توانند به سطح ۲۰۰ میلیارد دلار در تجارت متقابل برسند.

پوتین گفت: "روابط تجاری ما در حال رشد است. سال گذشته به میزان قابل توجهی معادل ۳۶ درصد افزایش یافت و به ۱۴۰ میلیارد دلار رسید. این روابط تجاری به رشد خود ادامه می‌دهد؛ چرا که در ۶ماهه اول سال ۳۰ درصد افزایش یافته است. "

وی افزود: "به نظر می‌رسد، ما به زودی به رقم ۲۰۰ میلیارد دلار خواهیم رسید. "

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha