۲۳ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۰۲
کد خبرنگار: 808
کد خبر: 84997329
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مکرون قصد عذرخواهی از الجزایر را ندارد

۲۳ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۰۲
کد خبر: 84997329
مکرون قصد عذرخواهی از الجزایر را ندارد

تهران - ایرنا - امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه گفت که قصد عذرخواهی برای گذشته استعماری کشورش در الجزایر را ندارد، اما می خواهد به همکاری با الجزیره برای یافتن راه آشتی میان ۲ کشور، ادامه دهد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از خبرگزاری فرانس پرس؛ مکرون به هفته نامه لوپوینت گفته است که معذرت خواهی وظیفه من نیست و این واژه، همه روابط ۲ کشور را از بین خواهد برد. کار بر روی خاطرات و تاریخ، همه اختلافات و مشکلات را حل و فصل نمی کند.

مکرون ابراز امیدواری کرده که عبدالمجید تبون رئیس جمهوری الجزایر بتواند در سال ۲۰۲۳ و در پاسخ به سفر سال گذشته اش به الجزایر به پاریس سفر کند و همکاری های دوستانه بی سابقه ادامه یابد.

پیشینه ۱۰۰ ساله استعماری فرانسه در الجزایر و جنگ استقلال ۱۹۵۴ تا ۱۹۶۲، زخم های عمیقی بر روابط دو طرف وارد کرده است. مکرون در طول دوره سیاسی خود تلاش کرده تا تنش در روابط با الجزایر را آرام کند. پاریس و الجزیره پس از کاهش تنش های دوجانبه، برای عمیق کردن روابط تلاش می کنند.

مکرون در دوره مبارزات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ دوره اشغالگری فرانسه را جنایت علیه بشریت خوانده است.

«ایمن بن عبدالرحمن» نخست وزیر الجزایر مهرماه گذشته اعلام کرده بود که در دیدار با همتای فرانسوی خود در الجزیره، ۱۱ قرارداد همکاری در زمینه‌های مختلف امضا شده است.

نخست وزیر الجزایر افزوده بود: در دور پنجم کمیته وزارتی مشترک بین دو کشور در الجزیره، قراردادهای همکاری در زمینه‌های مختلف با طرف فرانسوی به ریاست «الیزابت بورن» امضا شد.

مکرون رئیس جمهور فرانسه اوایل شهریور گذشته به الجزایر سفر و با عبدالمجید تبون رئیس جمهور این کشور دیدار کرده بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha