۲۳ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۰۶
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 84997312
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پیکر شهید جاویدالاثر پس از ۳۶ سال در مینودشت تشییع شد

گرگان - ایرنا- پیکر شهید سلطان‌محمد عباسی که پس از سال‌ها جاویدالاثری به عنوان شهید گمنام در قزوین دفن‌شده بود، از طریق آزمایش دی‌ان‌ای شناسایی و در زادگاهش مینودشت تشییع شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا پیکر این شهید پس از ۳۶ سال دوری و جاویدالاثری صبح امروز جمعه و هم‌زمان با سالروز ولادت حضرت زهرا (س) از میدان مرکزی مینودشت به سمت مصلی نماز جمعه تشییع و برای خاکسپاری راهی زادگاهش در روستای گُوگُل شد.

در آیین تشییع این شهید زنان و مردان شرکت کننده با دود اسپند ، حلوا گردانی و با در دست داشتن گل‌های محمدی، نرگس و پرچم های "یا زهرا " و چرخاندن آن بر سر تشییع کنندگان حق میزبانی خود را در قبال این شهید ادا کردند.

بازگشت یوسف‌ گمگشته پدر که بوی پیراهنش در کوچه پس کوچه‌های گلستان پیچید و ذوق دیدار پیکرش پس از ۳۶ سال انتظار چشمان کم فروغ پدر را پس از سال‌ها بی خبری روشن کرد، رنگ و بوی عاشورایی به این استان بخشید.

پیکر این شهید از شامگاه چهارشنبه وارد آزادشهر شد و پس از استقبال مردم و وداع مردم آزادشهر و نوده خاندوز ، روز جمعه وارد زادگاهش در شهرستان مینودشت شد.

شهید «سلطان‌محمد عباسی» متولد یکم خرداد سال ۱۳۴۵ در گنبدکاووس بود که ۲۱ فروردین ماه سال ۱۳۶۶ در عملیات کربلای پنج به شهادت رسیده و پیکر مطهرش سال ۱۳۹۲ به عنوان شهید گمنام در پارک لاله شهر الوند قزوین به خاک سپرده شده بود.

یکی از جوانان حاضر در آیین تشییع شهید عباسی گفت: شهیدان با ایمان و اخلاص برای دفاع از میهن دلاورانه تلاش کردند و امروز مهم‌ترین وظیفه خود را تداوم راه آن‌ها می دانم.

امیرحسین احمدزاده در حالی که بغض گلویش را گرفته افزود: مطلع شدم مادر این شهید که ۳۶ سال چشم به راه بود بدون اینکه بتوانند پیکر فرزند را بار دیگر در آغوش بگیرد از دنیا رفت و همین موضوع، مسئولیت جوانان را برای ادامه دادن راه شهدا چند برابر می کند.

فاطمه قزلسفلی دانش آموز  ۱۲ ساله مینودشتی هم گفت: در هیات محبان الزهرا با خادمی برای حضرت زهرا و شهدا راه شهیدان میهن اسلامی را ادامه خواهم داد.

وی افزود: با درس خوندن و تبیین راه و مکتب شهدا سعی در ادامه دادن راه این شهیدان گرانقدر را دارم.

وی اظهار کرد: در هیات محبان الزهرا زمانی که متوجه شدم شهیدی مهمان شهرم است با خودم گفتم این شهید بهترین رفیق من در انتخاب مسیر الهی خواهد بود.

یکی دیگر از جوانان ۱۹ ساله در این آیین اظهار کرد: شهید عباسی را مثل برادرم می دانم و خیلی دوستش دارم.

امیرحسین بهرامی بیان کرد: یکی از وظایف من و دوستان من ادامه دادن راه شهیدان است که امیدواریم در این مسیر نهایت تلاش خود را داشته باشیم.

فاطمه شهنازی بانوی ۲۶ ساله که از شهرستان علی‌آبادکتول گفت: شهدا مهمان ویژه حضرت زهرا(س) هستند و اینکه امروز  در روز فرخنده میلاد مادر دو عالم تشییع پیکر مطهر این شهید سال ها جاویدالاثر بوده برای نسل من جای تفکر دارد و به یقین خود حضرت زهرا نگاه ویژه ای به  مراسم امروز داشته است.

سیده‌فاطمه موسوی کوهی یکی از جوانان ۲۰ ساله حاضر در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید هم گفت: شهدا خودشان دعوت می کنند وقتی  چشم را باز می کنیم می بینیم دعوت مراسم هایشان شدیم ولی نسل من گاهی بی معرفت نسبت به شهدا بوده و آنها را یاد نمی کنند.
وی اظهار داشت: نسل من شرمنده خواهر و مادر شهدا بوده ولی سعی داشته که راهشان را ادامه دهیم.

بانویی که از شدت گریه چشمانش سرخ بود گفت: آرامش امروز فرزندان ما مادران از وجود ایثار و گذشت جوانان حاضر در هشت سال جنگ تحمیلی است.

فریده ریگی مادر ۴۶ ساله افزود: تنها کاری که امروز توانستم انجام دهم از اول صبح در میدان شهر منتظر حضور پیکر مطهرش باشم و همانند مادرش که دیگر در جمع ما نیست پیکرش را در آغوش بگیرم.

به گزارش ایرنا، هنوز از ۲۲۰ شهید جاویدالاثر گلستان نشانه‌ای به خانواده هایشان نرسیده و والدینی که برای شنیدن نام و نشان یوسف گمگشته خود از هر رهگذری خبر  فرزند دلاورشان  را گرفته و تا لحظه آخر در این دیار فانی چشم به در ماندند.

فرماندار شهرستان مینودشت در این آیین به ایرنا گفت: شهدا آیینه تمام نمای جهاد تبیین هستند که اگر به درستی معرفی نشوند جای ظالم و مظلوم عوض خواهد شد.

محمدتقی قزل سفلی افزود: حضور شهدا به تنهایی هم در واقع جهاد تبیین بوده و تلنگری برای همه آحاد مردم است که یک زمانی جوانان و نوجوانان جان عزیز خود را تقدیم اسلام، میهن اسلامی، دفاع از وطن، ناموس، ارزش ها و حجاب کردند.

وی اظهار کرد: یکی از وظایف ما انتقال پیام شهدا از جمله ایستادگی و مقاومت در برابر ظالم، دفاع از مظلوم، دفاع از ولایت، اسلام و انقلاب، عزت، حجاب و اقتدار را برای دهه هشتادی و نودی ها تبیین کنیم.

وی بیان کرد: پیکر مطهر شهید عباسی که پس از سال ها فراق بین مردم و خانواده خود برگشته پیام روشنی برای همه دارد، انقلاب اسلامی آسان به دست نیامده که آسان از دست برود و عزت و افتخار ما به بهای خون شهداست.

به گزارش ایرنا، هنوز از ۲۲۰ شهید جاویدالاثر گلستان نشانه‌ای به خانواده هایشان نرسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha