پیشنهاد ترامپ برای حمله اتمی به کره شمالی و مقصر دانستن یک کشور دیگر

تهران-ایرنا- بر اساس یک کتاب منتشر شده در مورد دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، وی در دیدار با دستیارانش پیشنهاد حمله به کره شمالی با سلاح هسته‌ای را مطرح و اعلام کرده بود که آمریکا می‌تواند کشور دیگری را مسوول این حمله معرفی کند.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از "اسکای نیوز"، مایکل اشمیت در کتاب خود به نام "دونالد ترامپ در برابر آمریکا" که ابتدا در سال ۲۰۲۰ به چاپ رسیده اما وی اکنون بخش تازه‌ای به آن اضافه کرده است، می‌نویسد که ترامپ این اظهارات را در سال ۲۰۱۷، اولین سال ریاست جمهوری خود بیان کرده است.

وی در ماه اوت همان سال به کیم جونگ اون در مورد تهدید آمریکا هشدار داد و گفت که "کره شمالی با آتش و خشمی روبرو خواهد شد که جهان هرگزمانند آن را ندیده است."

یک ماه بعد، ترامپ در اولین سخنرانی خود در سازمان ملل، در اظهاراتی تهدید آمیز خطاب به رهبر کره شمالی گفت که این کشور را «به کلی نابود خواهد کرد» و با تمسخر از او به عنوان «مرد موشکی کوچک» یاد کرد.

بر اساس متن این کتاب، مقامات کاخ سفید به رهبری جان کلی، رئیس دفتر ترامپ، از این اظهارات وی بسیار نگران بودند زیرا رئیس جمهور سابق آمریکا در جلسات خصوصی نیز با لحنی مشابه و تهدید آمیز علیه کره شمالی صحبت می‌کرد.

مایکل اشمیت در کتاب خودمی نویسد که ترامپ چند روز پس از آغاز به کار کلی، در رسانه‌های اجتماعی کره شمالی را تهدید کرده بود.

اشمیت خبرنگار نیویورک تایمز در واشنگتن در بخش جدید این کتاب می‌افزاید: «آنچه کلی را بیشتر از توییت‌ها نگران می‌ساخت این واقعیت بود که پشت درهای بسته دفتر رییس جمهور، ترامپ به تهدیدهای خود علیه کره شمالی ادامه می‌داد به گونه‌ای که او می‌خواست با این کشور وارد جنگ شود.

وی افزود: ترامپ با شوخ طبعی در مورد ایده استفاده از سلاح هسته‌ای علیه کره شمالی بحث می‌کرد و می‌گفت که دولت آمریکا می‌تواند برای سلب مسولیت از خود کشور دیگری را عامل حمله به پیونگ یانگ معرفی کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha