سرمای شدید در خراسان رضوی برخی کارخانه‌ها را به تعطیلی کشاند

مشهد-ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: برخی از واحدهای صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی استان به دلیل سرمای شدید و دشواری حضور کارگران در محل کار ناگزیر به تعطیلی شدند.

جعفر فرشچی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کارگران برخی از کارخانه ها به دلیل مسافت زیاد تا محل واحد و سرمای شدید هوا و یخبندان مسیرها، نتوانستند در محل کار حضور یافتند و این وضعیت، فعالیت کارخانه را متوقف کرده است.

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی و لزوم مدیریت مصرف برق و گاز در خراسان رضوی، ستاد انرژی به ریاست استاندار مصوب کرد که واحدهای صنعتی که مشکل خاصی ندارند و می‌توانند دو تا سه روز فعالیت خود را متوقف کنند، واحدهای خود را تعطیل کنند و واحدهای حساس که قطع دستگاه‌هایشان مشکل ساز می‌شود یا مایحتاج روزانه مردم را تامین می‌کنند، می توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: این روزها با وجود سرمای شدید و لزوم مدیریت مصرف انرژی، تاسیسات شهرکها و نواحی صنعتی وصل بوده و براساس گزارشهای رسیده در اکثر شهرکها و نواحی صنعتی استان، مصرف انرژی مدیریت شده است.

فرشچی اظهار کرد: همچنین در واحدهای صنعتی شهرکها و نواحی صنعتی خراسان رضوی که پایداری برق برای آنها اهمیت دارد، دیزل ژنراتور نصب شده است که در زمان قطعی برق می‌توانند از آن بهره گیرند.

در پی بارش برف و باران در خراسان رضوی طی روزهای گذشته دمای هوا در اکثر نقاط استان به زیر صفر رسیده است، به طوری که برخی شهرستانها دمای منفی 29 درجه را در شب گذشته تجربه کردند.

۵۰ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد ۲۹ واحد شهرک صنعتی و ۲۱ واحد ناحیه صنعتی است. از مجموع این تعداد ۲۶ شهرک صنعتی و ۱۴ ناحیه صنعتی فعال بوده و واگذاری زمین در آنها در حال انجام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha