نماینده دونتسک: پیروزی در سولدار مقدمه آزادی دونباس است

تهران-ایرنا- ولادیسلاو بردیچفسکی نماینده پارلمان جمهوری خلق دونتسک (DPR) گفت: پیروزی در سولدار مقدمه آزادی تمام نقاط دونباس است.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، نیروهای روسیه کنترل سولدار، شهرکی در حدود ۱۸ کیلومتری باخموت را که اخیراً به محور بن‌بست روسیه و اوکراین تبدیل شده بود، در اختیار گرفتند.

دنیس پوشیلین سرپرست دونتکس، روز چهارشنبه اعلام کرد که شرکت نظامی خصوصی گروه واگنر (PMC) مرکز شهر سولدار را به دست آورده است.

پوشیلین خاطرنشان کرد که نیروهای اوکراین متحمل خسارات سنگینی در این شهر شده‌اند اما همچنان به مقاومت خود ادامه می‌دهند.

یوگنی پریگوژن رئیس شرکت نظامی واگنر نیز با تاکید بر اینکه نیروهای روسیه موفق شدند کنترل خود را بر سایر نقاط شهر گسترش دهند گفت: شدیدترین درگیری‌ها در مرکز شهر سولدار رخ داده است.

بردیچفسکی نماینده پارلمان جمهوری خلق دونتسک روسیه گفت، آزادسازی سولدار نه تنها راه را برای تصرف آرتیوموفسک (باخموت) هموار می‌کند، بلکه آزادی بخش‌های دیگر منطقه دونتسک سابق، از جمله اسلاویانسک، کنستانتینوفکا، دروژکوفکا، کراماتورسک و بیشتر مناطق شمالی اوکراین را نیز تضمین می‌کند.

قانونگذار جمهوری خلق دونتکس افزود: در حال حاضر خراب کردن (شکستن) این خط دفاعی مهم است، آماده‌ترین یگان‌های اوکراین در آنجا هستند، نیروهای ویژه اوکراین که در این خط می‌جنگند در حال عقب‌نشینی هستند.

وی افزود: بر اساس آگهی‌های ترحیم منتشر شده، نیروها و واحدهای مختلف از جمله مرزبانان و پلیس اوکراین در این محور درگیر هستند که تعدادی زیادی از آن‌ها کشته شده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha