زلنسکی: تلاش روسیه برای تسخیر شهر سولدار تبلیغاتی است

تهران- ایرنا- ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین، گفت: تلاش روسیه برای تسخیر شهر سولدار در شرق اوکراین، ابزاری تبلیغاتی برای حفظ حمایت داخلی از ادامه جنگ است.

به گزارش ایرنا به نقل از سی ان ان، رئیس جمهور اوکراین چهارشنبه شب با اشاره به اینکه شهر سولدار تقریبا به طور کامل ویران شده است، اظهار کرد: در حال حاضر دولت روسیه و دستگاه پروپاگاندای آن سعی دارند تصرف بخشی از شهر سولدار را به عنوان یک دستاورد نظامی جلوه دهند.

وی افزود: آنها به این دستاورد نظامی نیاز دارند تا حمایت مردم روسیه از ادامه جنگ را جلب کنند.

یک سرباز اوکراینی در سولدار روز چهارشنبه به سی‌ان‌ان گفت: ما در این شهر به سختی مقاومت می‌کنیم اما وضعیت‌مان بسیار دشوار است.

زلنسکی گفت: نبرد همچنان ادامه دارد. در حال حاضر در جبهه دونتسک وضعیت پایداری حکمفرماست و ما بدون وقفه هر کاری که لازم باشد را انجام می‌دهیم تا قدرت دفاعی اوکراین را تقویت کنیم.

رئیس جمهور اوکراین افزود: توان و ظرفیت نظامی ما در حال افزایش است و من از همه متحدان اوکراین که به ما در این زمینه یاری می‌رسانند، قدردانی می‌کنم.

به گزارش ایرنا، زلنسکی دوشنبه‌شب تصریح کرد: نیروهای روسیه بیشترین تلاش خود را برای تسخیر شهر سولدار نزدیک شهر باخموت متمرکز کرده‌اند. شرایط بسیار دشوار است و تقریباً هیچ دیوار سالمی در این شهر باقی نمانده است.

معاون وزیر دفاع زلنسکی نیز روز دوشنبه در همین ارتباط گفت: نیروهای اوکراینی تلاش قبلی روسیه را برای تصرف این شهر دفع کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha