۲۱ دی ۱۴۰۱، ۲۱:۲۵
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 84996267
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۶۹ فقره ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی شهرستان ری تخریب شد

شهرری - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری از تخریب ۶۹ فقره ساخت و ساز غیرمجاز و آزادسازی حدود ۱۴.۵ هکتار از زمین‌های مرغوب کشاورزی در بخش خاوران این شهرستان خبر داد.

علی عابدی چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون اصلاحی قانون حفظ کاربری زمین های زراعی و باغی، ۶۹ فقره ساخت و ساز غیرمجاز امروز در روستای قاسم آباد تهرانچی بخش خاوران از شهرستان ری تخریب شد.

ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی شهرستان ری تخریب شد

وی با اشاره به تشدید نظارت بر ساخت و سازهای غیر مجاز افزود: عملیات تخریب این ساخت و سازهای غیرمجاز با دستور قضایی اجرا که براساس آن ۱۴.۵ هکتار از اراضی کشاورزی آزادسازی شد.

عابدی ادامه داد: کار قلع و قمع این ساخت و سازها با حضور عوامل نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی، نمایندگان دادستانی، بخشداری و شهرداری بخش خاوران انجام شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به‌ صراحت و قاطعیت دستگاه قضا و عزم راسخ جهاد کشاورزی در برخورد با اخلالگران، پیشگیری از ساخت‌ و سازهای غیرمجاز برای حفظ زمین های ارزشمند زراعی و باغ‌ها و جلوگیری از سوءاستفاده دلالان با جدیت در دستور کار قرار دارد.انتظامی، جهاد کشاورزی، نمایندگان دادستانی، بخشداری و شهرداری بخش خاوران انجام شد.

ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی شهرستان ری تخریب شد

به اعتقاد کارشناسان مهمترین عوامل افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز در تهران و در گذشته فرار از قانون، آزادی عمل غیرقانونی، کاهش مزیتهای اقتصادی، مشکلات قانونی تشدیدکننده ضعف در نظارت است.

به گزارش ایرنا بخش خاوران به دلیل شرایط خاصی که دارد استعداد زیادی در تغییر کاربری اراضی کشاورزی دارد که از مهمترین آنها نزدیک بودن به مرکز استان و قرار گرفتن در مسیر ترانزیت شرقی می توان نام برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha